TRY kjøper alle aksjene i TRY Pearl
Etablerer TRY Dig. Partnerskap med Pearl Group videreføres.
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Da vi startet TRY Pearl for knappe to år siden, var det fordi vi mente at våre kunder hadde behov for et tverrfaglig rådgivermiljø som kunne rådgi på teknologi, plattform, markedsføring og digitale tjenester i sammenheng. Det har vi lykkes med. Samtidig har de siste to årene også medført store endringer på eiersiden hos begge eierselskaper. Det er derfor riktig å reorganisere vårt felles partnerskap, sier Geir Thoresen CEO i Pearl Group og Kjetil Try i TRY i en pressemelding.
Pearl Group og TRY er derfor enige om at TRY kjøper alle aksjene i TRY Pearl.
TRY samler samtidig satsingen under den nye merkevaren TRY Dig. TRY og Pearl Group vil fortsette samarbeidet om kunder, prosjekter og kompetanse.
TRY Pearl har i dag mer enn 70 ansatte med base i Oslo og Latvia.
Selskapet planlegger for en rekke ansettelser også det neste året.
– TRY Pearl har på kort tid blitt en vesentlig aktør i markedet innen digital tjenesteutvikling, kundereiser, bruk av data og digital markedsføring. Partnerskapet med Pearl Group har gjort at vi har kunne tilby et bredere og dypere set up for våre kunder. Det skal vi fortsette med, sier Kjetil Try i pressemeldingen.
Når verden endrer seg, og det har den også gjort for begge selskaper det siste året, må vi også tenke nytt om organisering. Det viktigste for oss, er at vi kan tilby våre kunder en kruttpakke av kompetente rådgivere på teknologi og markedsføring, sier Thoresen.
Geir Thoresen CEO i Pearl Group går ikke med på å kalle det en skillsmisse, men sier de nå organiserer familielivet på en annen måte.
– Når verden endrer seg, og det har den også gjort for begge selskaper det siste året, må vi også tenke nytt om organisering. Det viktigste for oss, er at vi kan tilby våre kunder en kruttpakke av kompetente rådgivere på teknologi og markedsføring, sier Thoresen.
To år med kraftig vekst i kunder, prosjekter og ansatte, har gitt både Pearl Group og TRY en solid base i utviklingen av en siloløs rådgivning og tilnærming til til IT, digital markedsføring og kreativ kommunikasjon.
– Vi opplever et enormt trykk i markedet. Teknologi og digitale tjeneste- og kundereiser har etter mitt syn hele tiden vært forretningskritisk. Med en pandemi på vei inn i sitt tredje år, er dette også noe som stadig flere ledergrupper i stadig flere bransjer også setter høyest på dagsordenen, sier Kaare Øystein Trædal, daglig leder i TRY Dig, i pressemeldingen.