Slik så det ut da Hekt var ute i skogen for å lage innhold for Norges Skogeierforbund.

Hekt med ny TikTok-kampanje for Norges Skogeierforbund

Kampanjen «Skogtok», som er utviklet av Hekt for Norges Skogeierforbund, skal knytte skogen til det som trender på TikTok.

Publisert

Ifølge Gjyri Helén Werp, prosjektdirektør i Norges Skogeierforbund, er målet å øke kunnskapsnivået blant de unge om norsk skogbruk. 

– Vi vil vise unge, i deres kanaler, hvordan skogen er en viktig del av løsningen for både klima, miljø og hverdagen vår. Målet er å fortelle historien om våre 120 000 skogeiere som tålmodig pleier og steller skogen i et generasjonsperspektiv, sier hun i en pressemelding.

Gjennom TikToks kreative format når de nye målgrupper på en ny måte, mener Werp.

Morten Lervaag Jacobsen, kreativ leder og partner i Hekt, legger til at yngre i stadig større grad søker etter innhold som gir dem ro, balanse og langsiktig stabilitet i hverdagen. 

Dette var noe av bakgrunnen for ideen.

– Vi lever i en tid der alt skjer i rasende tempo, men skogeiere har jobbet balansert og langsiktig i generasjoner. Med kampanjen og en tilstedeværelse på TikTok vil vi vise hvordan skogen er en tidløs motvekt til dagens kortsiktighet, og det perfekte stedet å finne både «hopecore», «mindfulness» og en «lowkey» livsstil, forteller Jacobsen.

Filmene er laget i samarbeid med Ellevill, og kampanjen består av seks videoer som tar for seg ulike trender. 

Her kan du se én av videoene, som inneholder tømrer og realitydeltaker Ole Baldishol.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS