Strandamannen går internasjonal – og tar helt av i Tokyo når Stranda lanserer verdens første marinerte spekeskiver.

Stranda «goes big» i Japan

Når Stranda nå lanserer verdensnyheten Marinerte Spekeskiver med smakene Teryaki og Sweet Chilli, gjør de det stort – i Japan!

Publisert Sist oppdatert

Strandamannen har blitt en kjent og kjær frontfigur for merkevaren og denne gangen har det gått til hodet på ham.

Se reklamefilmene nederst i saken.

– Nei, dette er jo en klassisk og kostbar skruball fra det kreative teamet med «Vi åpner på en travel gate midt i Tokyo …» sier Ragnar Johansen, markedsdirektør i Grilstad, i en pressemelding. 

– Men fra spøk til alvor. Dette er en kjempeviktig og stor nyhet for oss, det er aldri laget helmarinerte spekeskiver tidligere. Vi er spente på hvordan det vil tas imot og ville gjøre noe som virkelig skaper oppmerksomhet rundt både merkevaren vår og nyhetslanseringen, sier han videre.

Kampanjen er laget av Pol, med Anders Arnoldsen Holm, Benedicte Svartdahl Killi, Anette Bellika Finnanger og Emil Hafslund i kreatørteamet, designere Thomas Eklo Skaara, Jonas Stava og Benjamin Rodgers, prosjektleder Silje Linge, rådgiver Lina Aas-Eng og planner Simon Karlsson – og teamet forteller om en spennende prosess:

– Strandamannen har blitt en merkevaremarkør og det har vært en spennende oppgave å pushe karakteren og universet videre. Å bli «big in japan» er jo et merkelig og gøyalt fenomen som passet godt med nyhetslanseringen, sier teamet og avslutter:

– Totalt sett er vi veldig glade for å få lage det vi synes har blitt distinkte filmer og et lekent univers der vi trekker på alt det stilige Japans populærkultur har å by på. Vi håper dette vil skape oppmerksomhet i alle kanaler for Stranda.

Powered by Labrador CMS