Ski-VM Trondheim 2025 er i mål med sponsorsalget
– Forrige uke signerte vi de siste avtalene. Vi har solgt ut alle sponsorpakkene, og har hentet inn flere midler og støttespillere fra næringslivet enn vi hadde budsjettert med, sier VM-sjef Åge Skinstad.
Det melder Ski-VM i en pressemelding.
VM-organisasjonen og rettighetshaver Infront kan i dag melde at de er i mål med alle de store sponsorpakkene for Ski-VM Trondheim 2025. Arrangøren melder om stor interesse, både fra norske og europeiske bedrifter.
– Vi er over budsjett på sponsorsiden, og det er vi veldig glade for. Den generelle prisveksten har ført til økte kostnader for mesterskapet totalt, så dette er en viktig forutsetning for at vi skal komme i mål med budsjettet, sier Åge Skinstad, sjef for Ski-VM Trondheim 2025.
Kommersiell sjef for Ski-VM Trondheim 2025, Haakon Jensen, er svært takknemlig for støtten fra næringslivet.
– Vi har hatt noen klare mål helt siden vi startet arbeidet med dette mesterskapet: Vi skal lage folkefest, vi har som mål å bli tidenes mest bærekraftige VM, og vi skal flytte grenser når det kommer til likestilling i idretten. Støtten vi får fra næringslivet er helt avgjørende for at vi skal få dette til, sier Jensen.
Responsen rundt VM-prosjektet har vært svært god, både i inn- og utland.
– Vi har fått med oss i underkant av 50 samarbeidspartnere som bidrar med markedsmidler og leveranser som offisiell sponsor til mesterskapet. De fleste av disse er norske, men flere av de største partnerne er tyske, østerrikske, finske og svenske næringslivsaktører. Det sier noe om interessen og forventingene til mesterskapet også i resten av Europa, sier Haakon Jensen.
Lokalt i Trondheim har også mer enn 200 små og store bedrifter gått inn med kompetanse og midler i VM-organisasjonens bedriftsnettverk, SPOR.
– Vi opplever at lokalt næringsliv vil være med på folkefesten, og også er interessert i våre faglige seanser som setter bærekraft og folkehelse i fokus. Engasjementet blant SPOR-bedriftene er med på å skape engasjement og VM-stemning i Trøndelag, avslutter Jensen.
Det er så langt solgt over 165 000 billetter til Ski-VM Trondheim 2025 som starter 26. februar.
Sist inn på sponsorsiden er Blåkläder, Aneo, Elon og BK Trykkpartner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no