– Så må man prøve en god Pinot, gjerne fra Argentina, lage ribbe, pinnekjøtt eller annet på en litt ny måte, se Succession om du ikke har det og selvsagt Love Actually.

JULEPRATEN

Lervold i KPMG tror det fortsatt vil handle om korona, men håper det også vil handle om kompetanse neste år

– Altså hvordan vi kan sette på oss noen nye briller som gjør at vi rekrutterer og tenker bredere og dypere enn vi tradisjonelt har gjort.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det partner og leder for marked Henrik Lervold, i KPMG som svarer i julepraten.

Hva gjør du i julen?

– Jeg skal feier julaften i byen med søster, mor, far og sønnen min før jeg drar til Nordseter første juledag hvor jeg skal være sammen med kjæresten min og hennes familie.

Har kjøpt hus på Fornebu så romjulen går nok også med til flytting og komme på plass.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Jeg tenker man skal lytte til musikk som gir energi og tar bort stress. Personlig kan jeg høre på alt fra Händel til Miles Davis til Kendrick Lamar ++ høre ordentlig etter og være til stede i de samtalene du er i og ikke fade ut til mobil eller annet.

Så må man prøve en god Pinot, gjerne fra Argentina, lage ribbe, pinnekjøtt eller annet på en litt ny måte, se Succession om du ikke har det og selvsagt Love Actually.

Så må man lese mer skjønnlitteratur; det gir perspektiver, tankerom og påfyll som er svært nyttig for å utvikle seg. Personlig gleder jeg meg til å lese Paradis av nobelprisvinner Abdulrazak Gurnah

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Profesjonelt har det vært to ting; å stå foran 1500 KPMG-ere i Spektrum på vårt 101 års jubileum og snakke om merkevarebygging, samt å se hvordan den siste kampanjen vår om diskriminering og hull i CV’n har gitt masse positiv oppmerksomhet og gjort en strålende jobb med å differensiere merkevaren vår.

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Da vil jeg invitere Henrik Sandberg i Teft fordi han er en usedvanlig hyggelig fyr med en unik innsikt i bransjen, Kjetil Botten Skogly fra Aller/ Ahead Group fordi jeg alltid blir glad når jeg er sammen med ham og fordi han er en rå merkevarebygger. Og Martin Schütt i Askeladden fordi han er en fyr som tenker og skaper ting «utenfor boksen».

Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?

– Vanskelig å ikke nevne treenigheten Korona, hjemmekontor og 1-meteren.

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?

– Jeg tror det fortsatt vil handle om korona, men jeg håper det også vil handle om kompetanse / jakten på talentene, og hvordan vår bransje kan bli bedre på å hente og rekruttere folk utenfra egen bransje. Altså hvordan vi kan sette på oss noen nye briller som gjør at vi rekrutterer og tenker bredere og dypere enn vi tradisjonelt har gjort.

Gitt et tiltakende fokus fra ny regjering på å redusere konsulent og PR -byrå-bruken så håper jeg den også vil handle om og vise hvordan markedsføring og kommunikasjon faktisk bidrar til verdiskapning

Powered by Labrador CMS