These Ways ekspanderer
Ansetter leder for ny satsning innen bærekraft.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Skal vi lykkes med det store skiftet verden trenger for å nå klimamålene må vi arbeide sammen på tvers av siloer for å skape helt nye systemer og forretningsområder. Det vanskeligste vi gjør er å kommunisere godt på tvers av fagområder, og å se nye muligheter sammen, sier Monica Hannestad i en pressemelding.
– Kartlegging og analyse er gøy
Hun er nå ansatt i These Ways som partner og leder for deres nye satsning innen bærekraft.
These Ways er et klimapositivt konsulentselskap i Bergen innen innsikt, strategi som ble etablert i Bergen for to år siden og som har vokst fra å ha fire ansatte til 14 ansatte ved utgangen av året. Selskapet har et sterkt fokus på å bli det foretrukne studioet for kunder og designere som ser verdien med å bruke design som et strategisk virkemiddel.
Selskapet skriver i pressemeldingen at gjennom metodisk å gå til verks for å avdekke brudd, unødige ledd, analysere alternativ materialitet, fotavtrykk og alternative kategoriutviklende forretningsmodeller blir gevinsten målbar direkte på bunnlinjen. Dermed er bærekraft i dag en gamechanger for selskaper, og ikke lenger en utgiftspost.
Vil ha en bedre verden
– Kartlegging og analyse av helhetlige verdikjeder er noe av det mest givende og gøyeste som finnes!
Hannestad tok Design Thinking utdanningen til Norge. Hun tok designerens evner og flyttet dem fra markedsavdelingen til ledergruppen.
– Design Thinking har for lengst brutt lydmuren og dermed så jeg etter et selskap som hadde dette som et del av sitt DNA samtidig som de delte mitt ønske om å forlate en mye bedre verden enn den jeg nå lever i, sier hun i pressemeldingen.