HS Media inngår avtale med United Influencers: – Et veldig spennende oppdrag
Fremover skal HS Media administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI.
Denne artikkelen er over to år gammel.
HS Media har undertegnet en avtale med United Influencers (UI), opplyses det om i en pressemelding.
Fremover skal HS Media administrere annonsestyring på displayannonser, direktesalg og programmatisk for UI – i tillegg for nettstedet til den norske utgaven av Elle.
– Dette er et veldig spennende oppdrag – og vi takker så masse for den tilliten vi har fått fra UI og Elle. Dette er en type avtaler som kommer til å utgjøre en stadig større del av vårt tjenestetilbud i tiden fremover. Det er nåtid – og det er fremtid, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media i pressemeldingen.
Jørgen Sørlie, som er CEO Scandinavia hos United Influencers, er glad for den nye avtalen som er på plass.
– Vi vet hva HS Media står for – og hva de har levert og leverer. Vi er derfor trygge på at HS Media leverer resultater til oss, sier Sørlie i samme melding.
HS Media skal både jobbe med forvaltning av det programmatiske reklamesalget via publiseringsverktøyet Google ad Manager samt ta hånd om direktesalget utenom det programmatiske. Med dette overlates all annonsestyring til HS Media.
– Dette er en helhetlig jobb. Her skal vi holde oversikten over reklameplassene, annonsemateriell og tekniske spesifikasjoner, booking av kampanjer, optimalisering av kampanjer, kontakt med byråer og annonsører, blokkering av uønskede annonser, prising, sluttrapporter og mye mer, sier Sandholt.
HS Media solgte annonser i digitale og tradisjonelle kanaler for nærmere 120 millioner NOK i 2020. Selskapet har 25 ansatte.