DNB og TRY mobiliserer til kamp med Lise Klaveness
DNB vil fylle Ullevaal Stadion for (k)vinnerlandslaget - vil bidra til å skape historie med #huninvesterer som avsender.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Jeg tror mange kjente på en stor porsjon stolthet da Lise Klaveness holdt talen om respekt og likeverd på fotballarenaen, på FIFA-kongressen i Qatar tidligere i år. Dette er et viktig tema, og vi er skikkelig stolte av kampanjen vi har fått til sammen med Norges Fotballforbund, og at Lise lar oss bruke den historiske talen i vår kommunikasjon, sier markedsdirektør i DNB, Aina Lemoen Lunde i en pressemelding fredag.
Bidrar til noe større
DNB vil bidra til å skape historie ved å fylle Ullevaal Stadion for (k)vinnelandslaget som en hyllest inn mot EM i England - med #huninvesterer som avsender.
– Det kortsiktige målet her er å fylle arenaen på Ullevaal Stadion når (K)vinnelandslaget spiller siste kamp før EM mot New Zealand. Men det langsiktige målet handler om å bidra til noe større. Å skape mangfold på alle arenaer i samfunnet. Også på arbeidsplassen. Derfor passer det så godt å lansere filmen med Lise Klaveness og andre sportsprofiler den samme uken som DNB lanserer sin nye strategi for mangfold og inkludering.
25. juni spilles landskampen mellom Norge – New Zealand. Den gamle rekorden som ble satt for landslagskamp for kvinner er hele 22 år gammel, da stadion ble fylt opp med 15 600 publikummere.
Nesten en uke før kamp har antall solgte billetter passert 11.000. I fotballen er det et kapitalgap der menn får 90 prosent av ressursene. De 100 000 jentene som spiller fotball i Norge, får ikke de samme investeringene og treningstilbudene som gutter.
– Alle som kommer på landskampen 25. juni, hjelper norsk kvinnefotball å vokse. For økt oppmerksomhet gir økte inntekter. Og det handler om langt mer enn å ta del i fantastiske fotballopplevelser, det handler om å skape et samfunn der alle har de samme mulighetene for å lykkes, sier seksjonsleder for Kundeverdi i DNB, Cecilie Andresen.
Kommunikasjonen fokuserer på det store skiftet innen fotball som vi nå er vitne til, også internasjonalt – der behovet for å ivareta mangfold innen idretten ettertrykkelig er satt på agendaen, ikke minst gjennom Lise Klaveness sin historiske tale i Qatar.
Kommunikasjonsmateriell er laget av DNB Creative og Try med rådgiver Kristina Skogen, Egil Pay, Petter Jahre, Benedicte Killi, Vilje Mohn og Mathias Sandvik.