Startet opp under lockdown: – Vi kaller oss et ansvarlig innholdsbyrå
Nå har innholdsbyrået Takk for sist kommet på banen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Midt under pandemien bestemte Ida Solem og Sara Strand seg for å starte innholdsbyrået «Takk for sist», opplyses det om i en pressemelding.
Grunnleggerne forteller at pandemien har vist at det fungerer godt å drive noe sammen - fra to forskjellige byer.
– Vi har snakket om å starte noe lenge, men aldri sett på muligheten for å gjøre det sammen i og med at vi er lokalisert i ulike byer. Pandemien ga oss beviset på at avstanden mellom Oslo og Ålesund ikke lenger er en utfordring men en mulighet, forteller Strand i meldingen.
Solem kommer fra stillingen som Growth Marketer i Up Norway, mens Strand har jobbet som innholdsrådgiver i designstudioet ELLE mELLE de siste årene.
Begge har jobbet med innhold og digital markedsføring siden de gikk ut fra reklamelinjen på Høyskolen Kristiania. Strand har opparbeidet seg verdifull erfaring fra byråsiden og Solem har flere år på kundesiden – som Head of Social and Digital Media hos Westerdals og Digital Channel Manager i solcelleselskapet BRIGHT.
– Nå skal vi ta med oss all kunnskapen vi har opparbeidet oss og lage innhold folk snakker om. Med god innsikt og kreativ kanalbruk skal vi sørge for at kundene våre blir lagt merke til, sier Strand.
– Vi kaller oss et ansvarlig innholdsbyrå, derfor var det å signere Grønnvaskingsplakaten noe av det første vi gjorde. Det er viktig for oss og våre kunder at vi er vår rolle bevisst som markedsførere og vi har begge lang erfaring med bærekraftskommunikasjon- og sertifiseringer både in-house og på vegne av kunder, sier Solem.
Innholdsbyrået har vært i drift siden januar i år og er allerede på plass hos Factory Tøyen. Ålesundsavdelingen skal flytte inn i splitter nye lokaler hos Pir Cowork når det skal klart til sommeren.
Selv om de nettopp har kommet i gang, har de allerede gjort oppdrag for merkevarer som Stressless, PrivatMegleren og LessTrash, opplyser de om i meldingen.