Publicis Groupe satser stort på influensere.

Publicis kjøper opp influenser-byrå

Internasjonal storsatsing fra det franske konsernet. 

Publisert

Publicis Groupe har inngått en avtale om å kjøpe en av verdens ledende selskaper og plattformer for influencer-markedsføring, Influential.

Det skriver Mumbrella. 

Ifølge Publicis Groupe har Influential en egenutviklet AI-drevet teknologiplattform med over 100 milliarder datapunkter, et nettverk av over 3,5 millioner kreatører, og er verdens største selskap for influencer-markedsføring målt i inntekter.

– Dette oppkjøpet betyr ikke bare at vi vil ta ledelsen innen influencer-markedsføring. Det posisjonerer oss også unikt i sentrum av det nye medieøkosystemet. Ved å kombinere våre Epsilon-data, som lar oss se 2,3 milliarder mennesker over hele verden, med tilkoblet TV, handel og nå kreatører, kan vi gjøre det mulig for våre kunder å virkelig kjenne og forstå sine kunder og prospekter, og engasjere seg med dem på en én-til-én-basis, uansett hvor de er, både online og offline, sier Publicis Groupes administrerende direktør, Arthur Sadoun

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS