Publicis kjøper opp influenser-byrå
Internasjonal storsatsing fra det franske konsernet.
Publicis Groupe har inngått en avtale om å kjøpe en av verdens ledende selskaper og plattformer for influencer-markedsføring, Influential.
Det skriver Mumbrella.
Ifølge Publicis Groupe har Influential en egenutviklet AI-drevet teknologiplattform med over 100 milliarder datapunkter, et nettverk av over 3,5 millioner kreatører, og er verdens største selskap for influencer-markedsføring målt i inntekter.
– Dette oppkjøpet betyr ikke bare at vi vil ta ledelsen innen influencer-markedsføring. Det posisjonerer oss også unikt i sentrum av det nye medieøkosystemet. Ved å kombinere våre Epsilon-data, som lar oss se 2,3 milliarder mennesker over hele verden, med tilkoblet TV, handel og nå kreatører, kan vi gjøre det mulig for våre kunder å virkelig kjenne og forstå sine kunder og prospekter, og engasjere seg med dem på en én-til-én-basis, uansett hvor de er, både online og offline, sier Publicis Groupes administrerende direktør, Arthur Sadoun
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no