Den danske leketøysprodusentens mediebutdsjett anslås å være verdt over 410 millioner dollar årlig.

LEGO velger Publicis One som nytt globalt mediebyrå

LEGO Group har valgt Publicis One, drevet av Starcom, som sitt nye globale mediebyrå etter en 18-måneders pitchprosess.

Publisert

Dette markerer slutten på det sju år lange samarbeidet med det nåværende byrået Initiative.

Publicis One vil nå håndtere den danske leketøysprodusentens mediebudsjett, som anslås å være verdt over 410 millioner dollar årlig, ifølge COMvergence

– Vi var imponert over Publicis Ones dybde og bredde av ekspertise – så vel som deres tilpassede kulturelle verdier, sier Jula Goldin, produkt- og markedssjef i LEGO Group, i en pressemelding

– Vi ser fram til å samarbeide for å forbedre økosystemet vårt ytterligere, ved å utnytte deres innsikt og evner for å skape engasjerende og meningsfulle opplevelser for publikummet vårt, legger hun til. 

Publicis One vil starte sitt samarbeid fra begynnelsen av juli, med en tre måneders overgangsperiode sammen med Initiative for å sikre en sømløs overgang og opprettholde en sterk merkevaretilstedeværelse for LEGO.

– Vi vil gjerne takke teamet på Initiative/IPG for en flott sju år. De har vært med oss hele veien mens vi har økt virksomheten betydelig, lanserte vår første globale merkevarekampanje og nådde flere barn enn noen gang før. Vi er takknemlige for deres støtte og samarbeid, avslutter Goldin.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS