
Telenor velger Workvivo: – Stakk seg ut
Da Meta i fjor overraskende annonserte at Workplace-plattformen ville avvikles fra august 2025, startet flere store bedrifter i Norge, inkludert Telenor, umiddelbart jakten på den beste erstatteren.
– Vi søkte en plattform som ikke bare erstatter Workplace, men som løfter brukeropplevelsen og engasjementet blant våre ansatte – og ikke bare for Telenor her i Norge, men for 11.000 Telenorere på tvers av åtte markeder, sier Thomas Midteide, kommunikasjonsdirektør i Telenor.
Etter en utvelgelsesprosess, hvor flere plattformer ble vurdert og testet, har Telenor nå landet på Workvivo som sin nye internkommunikasjonsplattform.
– Workvivo stakk seg ut seg med sin brukervennlighet og intuitive design, noe som vil gjøre det enklere for oss enn noensinne å samle kollegaer på tvers av organisasjonen rundt det samme leirbålet, fortsetter han.
Workvivo er eid av det amerikanske selskapet Zoom, og er utviklet for at ansatte kan dele nyheter, delta i samtaler og bygge fellesskap på en mer dynamisk og interaktiv måte.
Telenor, med ny konsernsjef og full fart på arbeidet med en ny selskapsstrategi, ser frem til å samle sine ansatte på en plattform som reflekterer selskapets visjon.
– Jeg er utrolig fornøyd med at valget falt på Workvivo. Nå starter den store jobben med å få alle i Telenor med på reisen over på ny plattform og ivareta den gode internkommunikasjonen, sier Martine Torsvik, redaksjonssjef i Telenor.
Plattformen gir muligheter for personlig tilpasning, sterkere synlighet for ledelsen og et bedre verktøy for å styrke bedriftskulturen.
– Slike kommunikasjonsverktøy blir så verdifulle som vi gjør de til selv. Vi skal legge til rette for at alle fortsetter å engasjere seg aktivt og bidrar til at Workvivo blir et levende og inkluderende fellesskap for hele Telenor, avslutter Torsvik.