JULEPRATEN
Markedsdirektør Jo-Øystein i JCDecaux inviterer til golfmatch: – Det tapende laget må betale middagen
Inviterer Kjetil Try og Haakon Dahl til å spille golf mot Øyvind Markussen og seg selv.
Denne artikkelen er over to år gammel.
KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det markedsdirektør Jo-Øystein Slinde i JCDecaux som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
– Her har jeg ikke noe nytt og utradisjonelt å bidra med. Jeg slapper av, koser meg sammen med familien og går tur – gjerne på ski hvis forholdene tillater det. Kjedelig forutsigbart, men samtidig utrolig deilig. Jeg har blitt mer glad i julen de siste årene. Uvisst av hvilken grunn – det har liksom bare blitt sånn.
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
– Jeg vil anbefale at folk lytter til/smaker på/leser/ser på ting de liker best. Jeg koser meg masse med gode TV-serier om dagen. Nå er jeg i gang med HBO-serien Succession – bra greier synes jeg. Eller har jeg planer om å gjøre meg helt ferdig med Le Bureau i julen – TV blir ikke mye bedre enn det.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Oi! Jeg føler at jeg opplever morsomme ting hele tiden, men å rangere det er vanskelig. Jeg koser meg skikkelig med å følge opp egne barn som begge er ivrige og flinke i sine idretter. En datter som er veldig ivrig og god i håndball, og en sønn som gjør det bra på fotballbanen. Det er sjelden jeg våkner en lørdag eller søndag og lurer på hva jeg skal gjøre den dagen – det er nesten alltid en kamp, cup eller samling. Dette gir meg masse glede.
– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?
– Veldig mange gode kollegaer jeg ville invitert, men for å velge en litt annen vri: Vi starter dagen med golfmatch. Kjetil Try/Haakon Dahl mot Øyvind Markussen og meg selv. Det tapende laget må betale middagen senere på kvelden. Garantert masse meldinger og kommentarer. Og! Middagen smaker jo alltid best når andre betaler for den.
– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?
– Det har jo vært masse greier. Klønete håndtering av pendlerboligsaken fra flere hold, og her må det gjøres en skikkelig jobb for å gjenvinne tillit. Men! Det som kanskje stikker seg ut, er de utrolig lite gjennomtenkte kommentarene fra Molde-ordføreren i forbindelse med pandemihåndteringen i Oslo. Da kjente jeg at det kokte litt, og jeg ble sånn passe provosert sammen med store deler av Oslo sin befolkning.
– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?
– Det er vanskelig og forutse hva som kommer til å prege kommunikasjonsbransjen, men synes å ane at det kommer til å bli enda steilere fronter mellom vaksinerte og uvaksinerte. Hvis tiltakene som nå gjelder til midten av januar blir forlenget tror jeg ordskiftet kan bli ganske stygt.
Når det gjelder den kommersielle delen av bransjen som jeg «lever» i blir det selvfølgelig mest spennende for meg med utviklingen i egen kanal. Det skjer så mye spennende med tanke på digital utvikling og vår evne til å levere relevant budskap til riktig tid, at jeg tror vi kan skape noen hyggelige overskrifter i 2022.