
SAS lanserer ny merkevarekampanje i Skandinavia
– Med kampanjen ønsker vi å minne om at uansett hvor du skal i Skandinavia, tar SAS deg dit.
SAS introduserer en ny merkevarekampanje for å ytterligere forsterke sin posisjon som Skandinavias ledende flyselskap.
Det melder de i en pressemelding.
Kampanjen bygger videre på konseptet «We Are Scandinavia» fra høsten 2024, og markerer samtidig en ny strategisk retning for merkevaren. Den sammenfaller også med en sniklansering av SAS' oppdaterte visuelle identitet, som etter planen rulles ut i løpet av våren 2025.
– Det siste året har vært preget av endring og fornyelse for SAS, der vi blant annet har sluttet oss til SkyTeam-alliansen samt utvidet nettverket vårt med en rekke nye destinasjoner. For kundene våre betyr dette flere valgmuligheter og bedre tilgang til ulike reisemål. Med kampanjen ønsker vi å minne om at uansett hvor du skal i Skandinavia, tar SAS deg dit, sier Johanna Gustafsson, merkevareansvarlig i SAS, i pressemeldingen.
Kampanjen har en SAS-kabinansatt i hovedrollen, som guider oss gjennom ulike destinasjoner og opplevelser på tvers av Skandinavia – fra storslått natur og konserter til forretningsreiser og hverdagsøyeblikk – alt gjort mulig takket være SAS.
– Vi ønsker å understreke at vi virkelig er det navnet vårt tilsier. Vi er Skandinavias flyselskap, som tilbyr fantastiske destinasjoner i vår region, samtidig som vi er en del av folks hverdag – enten det er en forretningsreise eller henting i barnehagen, sier Linn Sundqvist, Art Director i SAS.
Kampanjen er utviklet av SAS' kreative inhouse-team og profileres i Danmark, Norge og Sverige gjennom våren på TV, utendørs og i digitale kanaler.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no