
– Jesper og Ola har blitt våre superstjerner
Hvordan blir du verdensledende på dyrevelferd? Norsk Kylling svarer med varme historier om en lun bonde, et nysgjerrig onkelbarn – og kyllinger.
Denne våren er det kyllingkrig i norske dagligvarekjeder. REMA 1000 har allerede utfordret konkurrentene til å følge etter på dyrevelferd. Og nå er REMA-leverandøren Norsk Kylling ute og forteller om oppvekst i verdensklasse i sine kyllingfjøs.
I den nye merkevarekampanjen inviterer Norsk Kylling inn i fjøset og viser hvordan de setter ny standard for dyrevelferd: Kyllingene får mer plass, mer aktivitet og vokser saktere.
Det melder de i en pressemelding.
Innsatsen for dyrevelferd har høstet internasjonal anerkjennelse. Men hvordan fortelle om dette på en måte som når hjem til folk flest?
– For oss handlet om å finne den emosjonelle kjernen i merkevaren Norsk Kylling. Den var egentlig ikke så vanskelig å finne: Derfor oversatte vi dyrevelferd til oppvekst i verdensklasse, sier Arne Morten Rolseth, kreatør i HK Reklamebyrå, i pressemeldingen.
I kampanjen møter vi Jesper, en nysgjerrig bygutt på besøk hos onkelen sin, kyllingbonden Ola.
Jespers mange spørsmål får ærlige svar fra Ola, som på trøndersk vis kombinerer jordnærhet med glimt i øyet.
– Jesper og Ola har blitt våre superstjerner – to sjarmbomber som gjør det lett å formidle et viktig budskap, sier Belinda Renå Reitan, leder for markedsføring og produktutvikling hos Norsk Kylling, som sammen med markedsrådgiver Ingrid Steinvik er kampanjeansvarlig hos oppdragsgiver.
– De jordnære historiene kler Norsk Kylling, og sammen med de flinke folka i Tangrystan tror jeg vi har skapt noe som kan bli et sterkt og sjarmerende merkevareunivers framover, sier Didrik Morits Hallstrøm, kreatør i HK reklamebyrå.
Med seg på Norsk Kylling-laget har de prosjektleder Ingrid Moen, konsulent Christoffer Solberg Korsrud og planner Frode Midjo, alle i HK reklamebyrå. Filmene er produsert av regissørduoen Ida & Andreas hos Tangrystan, og den undrende kampanjelåta «I Wonder» av Rodriguez er tolket av Mikhael Paskalev.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no