Julepraten 2022:
Theis fra Per Høj tror 2023 er året vi får bukt med nordmenns reklametretthet
– Til det trengs modige kreatører og, ikke minst; modige markedssjefer.
KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det kreatør og tekstforfatter i Per Høj, Theis Roksvåg Pedersen, som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
– Drar hjem til Farsund for å feire med familien. Julemorgenen står jeg tidlig opp med søstrene mine for å se «Love Actually». Gidder ikke å diskutere om den er kvinnefiendtlig eller ikke, men siden jeg først er inne på det, så mener jeg at nei, det er den ikke. Så er det julefrokost, en tur i kirka og julemiddag, før jeg veksler mellom å slappe av og ramle skikkelig utpå med barndomsgjengen gjennom romjula.
– Hva står på middagsbordet på julaften?
– Pinnekjøtt!
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
– Julesanger: «Under The Christmas Lights» av Gwen Stefani svinger bra. «All Alone for Christmas» av Darlene Love er god. Og så oppdaget jeg «Hei desember» av Ingebjørg Bratland i fjor, den er jo litt koselig.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Ikke noe spesifikt, bare mange gøyale øyeblikk med venner, familie og kolleger (noen av disse er også venner).
– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?
– Alt det der er bare en eneste stor røre for meg. Folk bør bruke mindre tid på å metasnakke om bransjen for å promotere seg selv og egen virksomhet, og mer tid på å lage underholdende historier som målgruppene faktisk liker.
– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?
– At vi får bukt med nordmenns reklametretthet. Til det trengs modige kreatører og, ikke minst; modige markedssjefer. Okei, det er kanskje ikke en spådom. Mer et håp.
– Hva er ditt nyttårsforsett?
– Spise mer pasjonsfrukt! Har Alzheimers i familien.