Tara Salarinezhad Nilsen

Julepraten 2022:

Tara reiser til Costa Rica i julen: – Skal forhåpentligvis lære meg å surfe – i verste fall bare bade masse

– Akkurat i år skal jeg jobbe meg ferdig for 2022, feire jul med familien, og så reiser jeg til Costa Rica natt til første juledag.

Publisert

KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det kommunikasjonsrådgiver i TV 2, Tara Salarinezhad Nilsen, som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Akkurat i år skal jeg jobbe meg ferdig for 2022, feire jul med familien, og så reiser jeg til Costa Rica natt til første juledag. Der skal jeg forhåpentligvis lære meg å surfe – i verste fall bare bade masse – og treffe mange hyggelige mennesker fra rundt om i verden.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Ribbe, medisterkaker OG noen ganger til og med vegisterkaker. Hos oss er vi heldige med at tante har jobbet som kokk, så den ribba sitter.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Hmm, noe nytt i hvert fall. Lytt til favorittjulelåta, men let også etter nye julelåter. Det samme gjelder bøker, serier, filmer og ikke minst mat. Kanskje man finner noe man liker enda bedre enn etablerte favoritter, og det ville jo vært kjipt å gå glipp av.

For eksempel så jeg den norske komedien «Gledelig jul» fra 2020 for første gang i år, og til de som ikke har sett «Syk pike»: jeg vet ikke om den fremdeles går på kino eller har havna på en strømmetjeneste, og det er ikke en julefilm, men jeg anbefaler den virkelig.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Jeg slapp akkurat unna flystreiken og fikk endelig reist på min første ordentlige sommerferie på et par år, og så må jeg si at 30-årsfesten TV 2 hadde i Bergen var en skikkelig opptur. Den kommer jeg til å huske lenge.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av, og hvilke tre tror du vil prege 2023?

– Ordet «optimalisering» begynner kanskje å smake litt tørt, selv om betydningen av det er vel så relevant og viktig. Og så har vi ordene «satsing» og «å styrke». Alle de ordene har jeg også skyld i å slite ut, men det er kanskje litt av grunnen til at jeg er lei.

Jeg er glad i ord og uttrykk, så jeg håper i hvert fall det kommer noe nytt i 2023. Aller helst noe positivt ladet, for det er jo et godt tegn på tingenes tilstand. Jeg har for eksempel forsøkt å bytte ut ordet «misunnelig» med «medunnelig» i min egen dagligtale, etter jeg hørte Lars Berrum (tror jeg?) nevne ordet i en pod. For et søtt ord.

– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2023?

– Det er jo ingen tvil om at digital kommunikasjon får stadig større plass. Men her ser jeg mitt snitt til å påvirke bransjen – kanskje jeg er heldig med én leser? Så jeg håper 2023 blir året vi opplever tydeligere skille mellom jobb og fritid, mer transparent kommunikasjon, og flere seminarer, kurs og arrangementer hvor man kan bli kjent og lære av hverandre på tvers av selskaper. Jeg har fremdeles ikke fått nok av å møte nye mennesker igjen etter Covid.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Jeg er ikke stor på nyttårsforsetter fordi jeg prøver å styre unna den «begynne på mandag»-fella. Men jeg skal jobbe med å være mer til stede og for eksempel være flinkere til å legge vekk telefonen, spesielt i andres selskap. Ta enda bedre vare på både meg selv og de rundt meg, og å huske å lære, nyte og ha det morsomt på veien.

Powered by Labrador CMS