SMFB tapte byråinntekter i fjor
Byråets inntekter falt fra 140 til 120 millioner kroner på ett år.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Byrået SMFB hadde en omsetning på 120,4 ,millioner kroner i 2020, noe som er en nedgang fra 140 millioner året før.
Driftsresultatet endte på 2,1 millioner kroner, ned fra 10,2 millioner kroner i 2019, en nedgang på 82,7 prosent.
Byrået viser til en byråinntekt på 73,3 millioner kroner fra 90 millioner kroner i 2019.
Det opplyser byrået i en pressemelding tirsdag.
Daglig leder i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen legger ikke skjul på at det har vært et tøft år:
– 2020 var et krevende år for oss. Som de fleste andre opplevde vi en naturlig reduksjon i aktiviteter hos en rekke av våre kunder på grunn av korona. Samtidig rammet også Gresvig konkursen oss hardt.
Schøning-Kristiansen kan imidlertid fortelle at de har brukt de siste månedene godt.
– Vi har brukt tid på å videreutvikle byrået, strategien, prosesser, produkter og tjenester.
Byrålederen melder at fusjonen med Frank har bidratt til å styrke satsningen på design.
– Med ankomsten av flere flinke folk fra Frank har dette bidratt til å styrke tilbudet på design ytterligere. Sammen med en sterk kreativ avdeling har vi utvidet et tverrfaglig kreativt miljø som virkelig leverer helhetlige og flate-uavhengige løsninger, sier Schøning-Kristiansen.