Lene vintervoll Ektvedt, her avbildet fra en resturant med en liten tretopphyttene i fjellene på Mallorca.

#Sommerpraten

Lene har unngått de store tabbene i kommunikasjons-bransjen

– Jeg er for eksempel ikke kirurg. Om tabben skjer, kommer jeg langt med godt humør og en telefonsamtale.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det leder av innholdsredaktør og rådgiver i TRY, Lene Vintervoll, som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Ja, heldigvis. Jeg fornyet passet mitt for et par år siden og barna fikk nye i fjor.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Vi har allerede vært en uke på Mallorca, og etter et par dager hjemme skal vi nå videre til Nøtterøy.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Som barn må det være noen magiske kvelder med krabbefiske på brygga i Kilsund, men som voksen er det nok den første sommeren vi dro på familieferie til Mallorca.

Vi har trillinger, og etter par ekstremt hektiske småbarnsår med knapt noe søvn var behovet for ferie stort, men forventningene lave. Men det ble en kjempesuksess, og vi kom tilbake med masse overskudd! Siden har vi reist tilbake til samme område så å si hvert eneste år.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Nå som amerikansk Høyesterett har satt til side den historiske dommen Roe vs. Wade og dermed retten til selvbestemt abort, synes jeg Amnestys abortkampanje fra Anorak er både sterk, virkningsfull – og viktig.

Ellers har kampanjen «Empty Chairs» fra Uncle Gray og organisasjonen Børns Vilkår gjort inntrykk. I Danmark er ett av seks barn borte fra skolen på grunn av utenforskap, mobbing eller mentale utfordringer. Med enkle, men likevel sterke virkemidler, har kampanjen fått fram et viktig budskap og også oppnådd svært gode resultater.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Ikke en person kanskje, men TRY Dig (TRYs teknologiselskap) er fullt av unge, flinke folk. Det blir utrolig spennende å følge denne gjengen videre og hva de kan få til i årene som kommer!

– Når tryna du sist på jobb?

– Jeg har heldigvis unngått de store tabbene. Mindre feil og blundere skjer jo absolutt, men de er sjelden verre enn at de kan fikses. Jeg pleier å tenke at jeg tross alt jobber med kommunikasjon, jeg er for eksempel ikke kirurg. Om tabben skjer, kommer jeg langt med godt humør og en telefonsamtale.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Spill på det du har! Om du har lite erfaring, kan du likevel komme langt med pågangsmot, energi og vilje til å lære. Våg å komme med egne ideer og ikke vær redd for å stille spørsmål. Og ikke minst – finn noe du virkelig liker å gjøre. Det vil gjøre det enklere for deg å utvikle deg og bli god på ditt felt.

Powered by Labrador CMS