UiO ønsker å bruke studenter som innholdsprodusenter.

UiO vil bruke egne studenter som innholdsprodusenter

Universitetet i Oslo går sammen med POL Oslo for å lage forskjellig type innhold til sine digitale reklamer. Her skal studentene selv være innholdsprodusentene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Universitetet i Oslo har som ambisjon å danne studenter med kunnskap forteller seksjonsleder i avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt på Universitetet i Oslo Liv Dalen Tennøe. Derfor velger de å bruke studenter som innholdsprodusenter i sitt nye innhold til sosiale medier, laget av POL.

– Det er naturlig for oss å bruke ekte studenter i denne type kommunikasjon. Vi samarbeider godt med POL, forteller Liv Dalen Tennøe.

Nå jakter de aktuelle studenter og i annonsen forteller de at Universitetet i Oslo og POL Oslo søker en ekte student i alderen 22–26 år til en dokumentarserie som skal gå over tid på UiOs nettsider. Serien skal vise hvordan det er å være student på UiO.

– Universitetet i Oslo har som ambisjon å utdanne studenter med kunnskap, evne og vilje til å forandre verden. Vi skal lage innhold til våre digitale kanaler om hvordan det er å studere her, de beste til å vise fram det er selvsagt studentene våre, forteller Tennøe til KOM24.

Godt i gang

Det er ikke endelig planlagt hvordan dette skal spilles inn, om studentene skal filme selv eller om de skal filmes. Universitetet i Oslo har også før valgt å bruke sine egne studenter som innholdsprodusenter, for eksempel ved bruk i sosiale medier.

– Vi leter nå etter to studenter, en som skal starte på UiO til høsten og en som allerede er i gang med studiene.

Fristen for å søke var 14. juni, og innspillingen skal begynne i august.

– Ideer og konsepter lager vi sammen med POL, noe som er godt i gang. Det er naturlig for oss å lage innhold om studiestart, da dette er en viktig tid for både nye studenter og studenter som allerede er i gang med studiene.

Powered by Labrador CMS