Vev og Publicis inngår partnerskap
Vil gjøre innhold og teknologi tilgjengelig for flere.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det var helt naturlig å tenke på Publicis etter mange års samarbeid med innholdsgjengen deres. Vi håper at partnerskapet med Publicis vil gjøre terskelen for å satse på teknologi og content, litt lavere for flere, sier Head of Partnerships i Vev, Malin Cornelia Tararr i en pressemelding tirsdag.
Publicis eget innholdsbyrå SHIFT, har inngått partnerskap med designplattformen Vev som startet i 2017 med ideen om et verktøy for å skape visuelt digitalt innhold uten bruk av koding, men med en kombinasjon av såkalt «no-code» og «low-code».
– Vi etablerte et kundesamarbeid da Vev fremdeles var ganske ukjent. Og selv om mye har skjedd med verktøyet og tjenesten i løpet av årene vi har brukt det, har det grunnleggende alltid vært genialt, sier direktør for innholdsmarkedsføring i Publicis Norge, Maria Egeland.
Kampen om tid og oppmerksomhet
Et av Vevs bruksområder innenfor redaksjonelt innhold og innholdsmarkedsføring, er såkalt «rich media».
– Da vi oppdaget mulighetene som lå i Vev, skjønte vi raskt at dette stemte perfekt med det vi ønsket å lage. Vi har hatt dedikerte medarbeidere som virkelig har satset, og ansetter nå enda flere for å vokse ytterligere på dette området.
SHIFT var tidlig ute med å snuse på utvikling av slike visuelle formater for å utvikle bedre innholdsopplevelser.
– Historiefortelling ved bruk av rik media ligger i skjæringspunktet mellom innhold og teknologi, og er en utvikling de aller fleste ønsker å ta del i. Fra et innholdsmarkedsføringsperspektiv er visuelle, levende og unike digitale opplevelser ofte det man trenger i kampen om folks dyrebare tid og oppmerksomhet
I fjor hentet Vev inn 50 millioner kroner i kapital hovedsakelig fra den internasjonale investoren EQT Ventures.