F.v. Maria Egeland, Christel Jørgensen, Malin Cornelia Tararr, Rebecca Kvidal, Tine Karlsen, Ingvild Telle.

Vev og Publicis inngår partnerskap

Vil gjøre innhold og teknologi tilgjengelig for flere.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det var helt naturlig å tenke på Publicis etter mange års samarbeid med innholdsgjengen deres. Vi håper at partnerskapet med Publicis vil gjøre terskelen for å satse på teknologi og content, litt lavere for flere, sier Head of Partnerships i Vev, Malin Cornelia Tararr i en pressemelding tirsdag.

Publicis eget innholdsbyrå SHIFT, har inngått partnerskap med designplattformen Vev som startet i 2017 med ideen om et verktøy for å skape visuelt digitalt innhold uten bruk av koding, men med en kombinasjon av såkalt «no-code» og «low-code».

– Vi etablerte et kundesamarbeid da Vev fremdeles var ganske ukjent. Og selv om mye har skjedd med verktøyet og tjenesten i løpet av årene vi har brukt det, har det grunnleggende alltid vært genialt, sier direktør for innholdsmarkedsføring i Publicis Norge, Maria Egeland.

Kampen om tid og oppmerksomhet

Et av Vevs bruksområder innenfor redaksjonelt innhold og innholdsmarkedsføring, er såkalt «rich media».

– Da vi oppdaget mulighetene som lå i Vev, skjønte vi raskt at dette stemte perfekt med det vi ønsket å lage. Vi har hatt dedikerte medarbeidere som virkelig har satset, og ansetter nå enda flere for å vokse ytterligere på dette området.

SHIFT var tidlig ute med å snuse på utvikling av slike visuelle formater for å utvikle bedre innholdsopplevelser.

– Historiefortelling ved bruk av rik media ligger i skjæringspunktet mellom innhold og teknologi, og er en utvikling de aller fleste ønsker å ta del i. Fra et innholdsmarkedsføringsperspektiv er visuelle, levende og unike digitale opplevelser ofte det man trenger i kampen om folks dyrebare tid og oppmerksomhet

I fjor hentet Vev inn 50 millioner kroner i kapital hovedsakelig fra den internasjonale investoren EQT Ventures.

Powered by Labrador CMS