Fasett Oslo med morsomt stunt: Prøvde å «stjele» ansatte fra Hyper
Lagde verdens minste utendørsreklame i helgen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Fasett var inspirert av utendørsreklame i USA da de satte i gang arbeidet med sin nye rekrutteringskampanje.
– I utgangspunktet hadde vi lyst til å få budskapet ut på en sånn fet, svær billboard, «American style». Men ettersom det er trafikkfarlig, og vi ikke har midlene, fikk vi nøye oss med et klistremerke i samme størrelsesforhold – bare litt mindre, sier daglig leder på Oslo-kontoret, Kyrre Edquist-Hansen.
Søkte folk fra naboen
I helgen sto Fasett for Oslos sikkert minste utendørsreklame i Kongens gate 21.
– Dette er den første, og forhåpentligvis siste fysiske, geostyrte utendørskampanje.
Formatet ble justert ned til en størrelse som passet til en ringeklokke. Og det var ikke hvilken som helst ringeklokke.
– Det måtte jo bli Hyper sin det da, for å følge opp deres stunt, sier Edquist-Hansen.
I forbindelse med Hypers flytting til nye lokaler i samme gate som Try, kjørte Hyper et stunt for å informere om selve flyttingen, kombinert med at de søker nye folk.
Det var dette morsomme stuntet Oslo-kontoret til Fasett slang seg på.
Vippset 20 kroner
Edquist-Hansen sier det er en Oslo-trend å søke etter folk tett på konkurrentene.
– Enten fysisk eller digitalt som blant andre Hyper og Brunch har hatt det gøy med de siste årene. Derfor tenkte vi å bokstavelig talt klemme den absolutt siste dråpen ut av dette fenomenet.
Og det resulterte i verdens minste, og sikkert billigste utendørsreklame på ringeklokken i Kongens gate, gjennom helgen.
– Vi var litt usikre på hvem som har rettighetene til akkurat denne utendørsplasseringen, så for ordens skyld sendte vi en liten vipps til en i Clear Channel, sier Edquist-Hansen.
Og legger til status etter stuntet.
– Vi kan betrygge Hyper med at ingen har søkt.