Marthe, og en anonymisert, muligens forelsket mann.

SOMMERPRATEN:

Marthe kan ikke bestemme seg: – Altså, dette er jo en umulig oppgave

Variasjon er livets krydder, sies det.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Marthe Engdal Engels, art director og kreatør i Ludens, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg kicker av ferien med å reise på hyttetur til Synnfjellet sammen med samboeren min. Her er det fisking, avslapping og twistspising som står på agendaen. Deretter går turen til Sogndal for å besøke min kjære far. Her skal jeg gaspe over Sogndals vakre natur, og kanskje også gaspe over stupbratte veier uten autovern. Når gaspingen er gjennomført, vendes snuten mot Sverige og muligens Danmark.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Her må jeg nok velge alle somrene jeg tilbrakte hos besteforeldrene mine i Engdalen på Nordmøre som liten. Kan ikke huske annet enn fryd og gammen fra den tiden. Rulling i gresset (skulle ønske jeg fortsatt dreiv med det), ferske egg fra hønsehuset, jordbær fra jordbæråkeren og bestemors hjemmelagde saft.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Altså, dette er jo en umulig oppgave. Kan man nevne i fleng? Er veldig glad i sitronsorbet, det meste med salt karamell og kræsj-pink. Og lollipop-sorbet. Og pistasjis. Ok, skal slutte nå. (Sjokoladeis med sjokoladebiter).

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Her det nok mange navn jeg kunne trukket opp av hatten, men jeg har lyst til å gi en shout-out til Margrethe Liland. Hun har et sylskarpt AD-øye, er et kreativt rivjern og har en fullstappa idébank. Morsom er hun også!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Synes det har vært mange gode i løpet av året, og «Mandag» fra Finn.no sitter fortsatt friskt i minnet. Men, for ikke så lenge siden kom jeg over den nye kampanjen til Kjell & Company hvor de «selger» sine ansatte. Budskapet er rett fram, samtidig som det er fantastisk pakket inn med snurrende displays av medarbeidere og herlig nostalgisk estetikk. Den traff meg rett i humorhjertet.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Nå er jeg jo relativt fersk i kommunikasjonsbransjen selv, med ett år og fire måneder på baken, men det er lang nok tid til at jeg har rukket å plukke opp en ting eller to. Mitt beste råd er rett og slett å tenke litt mer som Pippi Langstrømpe. Du støter på ting du ikke har gjort før? Tenk at du får det til! Ikke bli skremt av tanken på at du må gjøre «noe du ikke kan», tenk heller at det er en mulighet til å lære og utvikle seg.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Førsteinstinktet mitt sier Farmen, men bare i det den tanken streifer, hører jeg at alle jeg kjenner ler seg i hjel. Tror nok jeg går for Forræder, men ville spilt som lojal. Innbiller meg at jeg er ganske god på å avsløre når folk lyver, så dette ville vært den ultimate testen.

Powered by Labrador CMS