Trigger skal hjelpe Oscarsborgoperaen med å endre kurs.

Oscarsborgoperaen inngår samarbeid med Trigger

Operaen i Oslofjorden får med seg Trigger på laget. Målet er å styrke posisjonen og lansere en ny retning.

Publisert

– Tidene forandrer seg, og da må vi gjøre det samme. Ocarsborgoperaen skal være en kulturdestinasjon for alle, og sammen med Trigger skal vi lansere en enda mer helhetlig opplevelse her i Oslofjorden, sier Mira Bartov, operasjef på Oscarsborgoperaen, i en pressemelding.

Siden oppstarten i 1998 har operaen i Oslofjorden produsert flere fullskala operaforestillinger i borggården på Oscarsborg festning – for over 120.000 publikummere. 

Kombinasjonen av plasseringen, naturen, krigshistorien og de lydmessige forutsetningene har vært viktig for forestillingene.

– Vi skal fortsette å by på både natur og kultur i en unik kombinasjon som gir publikum en enda sterkere opplevelse. Vår ambisjon er å tilby noe nytt som publikum ikke har sett og hørt før, eller vært med på tidligere, sier Bartov. 

For å levere en helt ny opplevelse til publikum i 2025, bruker operaen dette året til å rigge seg om. 

Trigger har da fått oppgaven om å utvikle et nytt konsept med tilhørende visuell identitet. I tillegg bistår Trigger med produksjon og spredning. 

– Oppgaven passer oss perfekt, sier kreativ leder i Trigger, Magdalena Kamøy. 

– Vi har bred erfaring fra kulturfeltet med prosjekter for kunder som Nasjonalmuseet og Oslo-Filharmonien, og har i tillegg hevdet oss som destinasjonsbygger for Visit Norway i en årrekke. I dette prosjektet får vi kombinert disse, noe vi gleder oss veldig til, legger hun til.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS