Trine Kolbjørnsen og Tilde Carlson har utviklet malene.

Markedssjefene lanserer den nye tjenesten «Mal til markedsplan»

– Legger tilrette for et godt malverk som gjør det enklere å planlegge og gjennomføre markedsføringen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det nye produktet er et komplett malverk for markedsplan som kombinert med opplæringsvideoer vil gi bedrifter kyndig veiledning, større fleksibilitet og lavere kostnader knyttet til markedsføring.

– Det finnes så mange dyktige markedsførere i norske selskaper, men særlig innen SMB kan det være en ensom rolle når markedsavdelingen består av en til tre markedsførere. Nå legger vi tilrette for at de får en god sparringspartner og et godt malverk som gjør det mye enklere å planlegge og gjennomføre markedsføringen, forteller konsulentsjef i Markedssjefene, Trine Sandvik Kolbjørnsen, i en pressemelding.

Hybridløsning

Ifølge byrået kommer tjenesten som et resultat av etterspørselen fra selskaper som ønsker å gjøre jobben selv, men som trenger kyndig veiledning, gode råd og et hands-on malverk.

– Målet vårt er at disse markedsførerne får inspirasjon og trygghet i at markedsplanen er gjennomtenkt, fornuftig og i tråd med egne mål og strategier.

Markedssjefene mener denne hybridløsningen passer for selskaper som har tid og kompetanse til å lage sin egen markedsplan, men som ønsker en profesjonell og utenforstående sparringspartner og et godt malverk til å gjøre jobben grundig, men effektivt. På denne måten kan alle selskaper få tilgang til deres gjennomarbeidet metode og markedsplan, som er utviklet gjennom åtte år som markedsavdeling i hundrevis av norske selskaper.

– Det er ikke alltid så lett å fornye markedsføringen fra år til år, og med nye perspektiver, workshops og inspirasjon får man en mulighet til å virkelig idémyldre og booste markedsføringen sin, mener Tilde Carlson, markedssjef i Markedssjefene.

Gjennom tjenesten vil en rådgiver fra Markedssjefene veilede nøkkelpersoner hos kunden for å utvikle en ferdig markedsplan. Dette gjøres i en kombinasjon av fastsatte digitale møtepunkter, opplæringsvideoer og egenarbeid.

– Gjennom prosessen vil vi både utfordre og inspirere til nytenkning, og selvfølgelig dele av vår erfaring og gi gode råd. Vi legger opp til en kort og intens periode på cirka en måned, slik at alle involverte kan jobbe fokusert og prioritere arbeidet. Da vet vi resultatet blir best.

Powered by Labrador CMS