Nordea med ny kampanje - feirer den nordiske idéen
– Den nye merkevarestrategien formidler den nordiske tenkemåten om å alltid ville drive verden fremover.
– Nordeas verdier er dypt forankret i de åpne, progressive og samarbeidsorienterte samfunnene som Norden er kjent for. Selv navnet Nordea er satt sammen av ordene Nordic og idea, sier leder av Group Brand, Communication and Marketing, Ulrika Romantschuk, i en pressemelding.
Den siste markedsføringskampanjen til Nordea lanserer «Idéen om noe bedre», og lanseres med markedsføring og PR i de nordiske landene fra mars 2023.
– Den nye merkevarestrategien formidler den nordiske tenkemåten om å alltid ville drive verden fremover, og hvordan vi i Nordea lever opp til formålet vårt – som er å muliggjøre drømmer og ambisjoner til beste for fellesskapet.
Markedsføringskampanjen introduserer et persongalleri med unike historier, som viser rollen Nordea har spilt i Norden og i kundenes liv i over 200 år. Historiene handler om bærekraft, likestilling, gründervirksomhet og innovasjon.
– Vi forteller historien vår ved å sette kunden i sentrum og feire innbyggerne i Norden. Det er en stolt feiring av den nordiske tilnærmingen til livet og tenkemåten som gjør oss unike.
«Idéen om noe bedre» vil være synlig i sosiale medier, på TV, på trykk og i digitale medier, samt på Nordeas egne kontorer og i Nordeas kanaler. Initiativet lanseres i alle de nordiske landene og i Estland og Polen i mars og april.