Stian Jansen er styreleder i Mediebyråforeningen. Nå skal de gjøre anbudsveilederen sin mer forståelig.

Fikk kritikk for omfattende veileder – nå kommer en kortere versjon

Mediebyråforeningen tar grep for å gjøre anbudsveilederen sin mer forståelig.

Publisert

(Latter, Oslo): Onsdag 4. september kom Mediebyråforeningen med sin etterlengtede anbudsveileder.

Dette en god stund etter at Kreativt Forum og ANFO kom med sine føringer og bud for hvordan prosesser for byråvalg bør foregå.

Veilederen til Mediebyråforeningen fikk god mottakelse blant medlemmene deres, men møtte også kritikk, da den er på ti sider.

Flere, deriblant ANFO-sjef Jan Morten Drange, påpekte at den var for omfattende.

Under Mediedagen klargjorde derimot Carat-sjef Stian Jansen, som også er styreleder i Mediebyråforeningen, at det nå kommer en kortere versjon av veilederen innen kort tid.

– Den var så omfattende at mange har ikke lest hele, det hadde ikke ANFO heller før de uttalte seg om den, sa Jansen spøkefullt fra scenen.

Han tok også opp innlegget fra Instagram-kontoen «Byråmemes», som harselerte og kalte veilederen for en «villeder».

– Nå kommer det en kort oppsummering med enkle punkter, som skal gjøre det enkelt og forståelig for både mediebyårene og annonsørene, sa Jansen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS