Ocean Outdoor lanserer kjøpesenterundersøkelse
– Vi ser for eksempel at kjøpesentre er en viktig plass for sosiale aktiviteter, sier Thomas Haave.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi har selv kjent på – men også sett et behov fra markedet etter mer innsikt rundt kjøpesenter. Spesielt for å få en forståelse av de besøkendes atferd, og hvordan samspillet med out of home (OOH) fungerer, sier Managing Director i Ocean Outdoor Norge, Thomas Haave.
Det er Oui Agency som vil gjennomføre undersøkelsen på vegne av Ocean Outdoor, som skal ta for seg hvilken posisjon kjøpesentre som arena har for utendørsreklame (OOH), til målgruppen i shoppingmodus.
– Vi ser for eksempel at kjøpesentre er en viktig plass for sosiale aktiviteter, og at 89 prosent er positive eller nøytrale til D/OOH- annonsering, samt at hele 45 prosent ser samme budskap flere ganger.
I undersøkelsen skal det samles inn nordisk data som utforsker menneskers intensjoner, forbruksmønster og meninger i kjøpesentrene. Og Ocean Outdoor vil fra i år gjennomføre en årlig undersøkelse av nettopp dette.
Undersøkelsen har fått navnet «Nordic Mall Index » (NMI), og har som mål å belyse kjøpsatferd og samspillet med utendørsannonsering.
– Studien gir oss, byråer og kunder et nytt og nyttig verktøy i årene som kommer.