Spotify Ad Studio åpner opp for at norske annonsører kan lage reklame på Spotify
Med selvbetjeningsverktøyet Spotify Ad Studio kan aktører selv lage og følge opp annonsen sin i sanntid.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mandag lanseres selvbetjeningsverktøyet Spotify Ad Studio for norske annonsører og resten av de nordiske landene, som ved hjelp av dette verktøyet kan lage og følge opp annonsene sine i sanntid, opplyses i en pressemelding.
– Fordelen med Spotify Ad Studio er at det er enkelt å komme i gang med kampanjen din på alle stadier i prosessen, fra valg av målgrupper, behov for rekkevidde og frekvens, til annonseproduksjon og deretter sanntidsoppfølging, sier Patrick Kleiner i Spotify Advertising.
Ved hjelp av Spotify Ad Studio kan norske annonsører nå benytte seg av selskapets selvbetjeningsverktøy, og nå ut til publikum ved å lage skreddersydde lydannonser på noen få minutter der de når Spotifys gratis-brukere.
– Annonsering på Spotify handler om å nå akkurat de målgruppene en avsender ønsker å kommunisere med, sier han i pressemeldingen.
En studie av Nielsen Brand Effect fra mars 2020, viser at kampanjer som kombinerer lyd og video har 90 prosent høyere effekt (ad recall) og gir 2,2 ganger høyere merkebevissthet enn en kampanje med kun lydannonser.