Publicis søker kunde uten budsjett
Alle medarbeiderne i Publicis Norge skal finne én felles hjertesak, som de skal jobbe for helt gratis.
Byrået Pubicis Norge åpner i dag nettportalen Publicis Pro Bono, der ideelle organisasjoner kan sende inn forespørsel eller brief. Byrået skal deretter finne én felles hjertesak som de skal jobbe for helt gratis.
– Vi vet godt at kommunikasjon spiller en avgjørende rolle for å skape endring. Nå vil vi gi denne kraften bort, sier Sara Billington Saeme fra styringsgruppen for prosjektet i en pressemelding.
Da et knippe ansatte startet en gruppe for å gjøre en forskjell innad i organisasjonen, ble det samtidig starten på et helt nytt prosjekt i Publicis.
– Ideen kom først opp i gruppen med ansvar for mangfold og inkludering, og heldigvis har vi en fremoverlent ledergruppe som ga oss full støtte, sier Saeme.
Bakgrunnen er at Publicis har bestemt seg for å velge ut en hjertesak som vi gjør et gratisprosjekt for hvert år.
Organisasjonen bør ha et spesielt viktig samfunnsoppdrag, men ellers er de eneste formelle kriteriene politisk og religiøs uavhengighet.
– Vi er en kommersiell virksomhet, men ønsker samtidig å være en positiv drivkraft og bidragsyter for samfunnet. Foruten å være en stor arbeidsgiver og bidra med skatteinntekter, jobber vi systematisk for å forbedre oss på parametere som bærekraft, mangfold og inkludering. Dette betyr mye for alle oss som jobber her, og med Publicis Pro bono styrker vi bidraget vårt gjennom det vi gjør aller best, sier administrerende direktør i Publicis, Peder Mittet.