Sommerstunt fra Q-meieriene: Bruker melkekartongene for å jakte sin neste fabrikksjef
– Det eneste de interesserte trenger å gjøre er å ringe eller sende en SMS til meg, så tar vi det derfra. Nummeret mitt står på kartongen
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Melkekartongen er den største flaten vi har for å snakke med Q-fansen, den engasjerer og vi tror også dette en god måte å komme i kontakt med vår nye fabrikksjef, sier Q-sjef Kristine Aasheim.
Verdenspremiere
Q bryter med den tradisjonelle rekrutteringsprosessen og går for en åpen og direkte tilnærming når de skal sikre seg sin neste fabrikksjef. Stillingen offentliggjøres blant annet ved bruk av Q-melkekartongen – et stunt som trolig aldri har blitt gjort før.
— Dette er en verdenspremiere, og vi er veldig spent på mottakelsen, sier hun.
Aasheim håper at stillingsutlysningen vil finne veien inn i Norske hjem på en nærere og mer tilnærmelig måte.
— Kanskje finner du drømmejobben i ditt eget kjøleskap. Det hadde jo vært litt kult.
De fleste jobbsøkere er nok vant til en mer passiv tilnærming: Man klikker på en lenke, laster opp en CV, så sitter man og venter på svar. Det slipper du her.
– Det eneste de interesserte trenger å gjøre er å ringe eller sende en SMS til meg, så tar vi det derfra. Nummeret mitt står på kartongen, sier hun.
Den nye fabrikksjefen får ansvar for 200 mennesker med 27 ulike nasjonaliteter, og 100 millioner liter melk. Arbeidssted vil være det splitter nye meieriet som snart står klart på Jæren.
– Trenger hjelp
Stillingen er kanskje ikke aktuell for melkedrikkere flest, men det kan hende du kjenner en som kunne passe?
Dersom du anbefaler stillingen til noen du kjenner og han eller hun blir ansatt, lover utfordrermeieriet nemlig 10.000 kroner og Q-melk hele året.
— Siden vi er et forbrukerdrevet meieri, trenger vi hjelp fra melkedrikkerne. Vi inviterer derfor Q-fansen til å bli med oss i jakten på vår neste fabrikksjef, avslutter hun.