Illustrasjonsbilde: SATS direktesendte gruppetimer.

Treningsgiganten styrker seg på innhold når de snart skal lansere nytt konsept

– Grunnen til at vi nå etablerer eget produksjonsstudio internt er for å få mer fleksibilitet og skalerbarhet av produksjonen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For treningskjeden Sats har koronapandemien truffet hardt. Men i disse dager holder Sats på å rekruttere en ny «content manager» og en ny «content producer». Disse to kandidatene skal nemlig få jobbe med det nye konseptet «Sats Digital Training».

For nå jobbes det med nye områder på siden av Sats, og det er blitt etablert en egen enhet med fokus på hjemmetrening. Denne enheten skal ledes Sats Nordic Chief Digital Officer, Christian Øvregaard.

Selv om Sats, som de fleste andre selskaper her til lands, er blitt hardt rammet av pandemien forteller Øvregaard at denne nye enheten ikke kan regnes som et direkte resultat av korona.

– En trend vi ser

– Jeg tror ikke man kan si at dette bare er pandemien sin årsak, men heller en generell trend vi ser. De menneskene som slutter på treningssenter sier de ikke har tid til å trene eller tilgang på sentre, enten det er snakk som Sats eller andre treningssentre. Andre sier at de ikke er komfortable på senter. Vi vet at hjemmetreningsmarkedet er stort og det er mange som ønsker å komme i gang med treningen. Da må vi se hvordan vi kan utvide vår visjon- make people healthier and happier - utenfor sentre, og hjem til folk, forteller Øvregaard.

En del av denne prosessen er å få ansatt mennesker som kan være med å produsere innhold.

– Vi skal ansette mange mennesker, en ti-tolv stykker på kort sikt, for å bygge opp en egen enhet på innhold og digital utvikling på siden av Sats, slik at enheten kan løpe fritt og på siden av organisasjonen uten å måtte tenke på hva Sats driver med - og omvendt. Det er for å opprettholde farten og sikre tjenesten isolert sett, forklarer han.

En viktig oppgave for de nye ansatte vil være å forvalte og styrke omdømmet og merkevaren til det nye konseptet både overfor nye og eksisterende kunder, står det i stillingsutlysningen.

Nordic Chief Digital Officer, Christian Øvregaard, i Sats forteller at de nå skal etablere en ny enhet med fokus på hjemmetrening.

Eget studio

Treningskjeden har samarbeidet med produksjonsselskapet Bacon på flere innholdsprosjekter vist i både Norge og Sverige.

– Grunnen til at vi nå etablerer eget produksjonsstudio internt er for å få mer fleksibilitet og skalerbarhet av produksjonen. Med eget studio vil vi heller ikke være avhengig av et ekstern studio, slik at vi kan lage innhold når våre medlemmer ønsker innhold og livestreame enten det er morgen og kveld.

Øvregaard forteller videre at de har mange planer for fremtiden, men ettersom selskapet er børsnotert kan han ikke røpe alt for mye rundt lansering.

– Men vi vil etablere en egen enhet med en merkevare som er tett knyttet opp mot Sats og egen organisasjon. Det vil bli mer offisielt etter månedsskiftet april-mai, og vi jobber med å kunne lansere i løpet av året, avslutter han.

Powered by Labrador CMS