Sentralt i kampanjen er reklamefilmen om han som opplever ulempene med moderne teknologi, der bilen misforstår hans fotballengasjement som talekommandoer.

NAF feirer hundre år med flyvende uflaks

NAF har vært der i hundre år, og vil være der de neste hundre. Det er løftet i jubileumskampanjen signert ANTI.

Publisert

NAF har på hundre år blitt Nordens største forbruker- og interesseorganisasjon med nesten en halv million medlemmer. 

21. mai ble NAF 100 år, og markerer jubileet med en storstilt reklamekampanje om fremtidens trafikale utfordringer.

Se reklamefilmen lenger ned i saken. 

Selvkjørende flyvende biler

Markedssjef i NAF, Christian Bjøntegaard er strålende fornøyd med jubileumskampanjen:

– Det er helt naturlig for en hundreåring som NAF å se fremover. Selvkjørende flyvende biler med talestyring er ikke helt science fiction selv om det helt sikkert ligger noen år fram i tid, sier hun i en pressemelding og legger til:

– NAF har alltid tatt omstilling på alvor, enten det var telefonkiosker på fjelloverganger, trafikkmelding på radio, opprettelse av verksteder eller omstilling til elbil. For å vinne morgendagens medlemmer må vi skape trygghet for at NAF alltid vil være der, uavhengig av hvor teknologien tar oss.

Sentralt i kampanjen er reklamefilmen om han som opplever ulempene med moderne teknologi, der bilen misforstår hans fotballengasjement som talekommandoer. 

Dette er tredje film i serien om «life is life» fra NAF og ANTI, som har levert årlig medlemsvekst siden lansering.

«Life is life» 

Strategisk rådgiver i ANTI, Torstein Drogseth, forklarer:

– Å få lov til å ta vårt suksessfulle «life is life»-univers inn i fremtiden var en fornøyelse. Det spiller liten rolle om fremtidens biler flyr eller kan snakke, uflaks blir vi aldri kvitt. Derfor er et NAF-medlemskap en like god investering i 2084, som det var i 1984.

Kreativt team i ANTI, Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge legger til:

– Utfordringen med fortellinger fra fremtiden er at de fort blir vanskelig å relatere seg til, da det blir så polert og kaldt. For å få budskapet gjennom og publikum med oss, ville vi lage en fremtid som føltes mer second hand enn «box-fresh», og dytte på en velkjent følelse – fortvilelsen når teknologi ikke funker som lovet.

Markedssjef Christian har stor tro på at de nye filmene bokstavelig talt løfter konseptet til nye høyder.

– Det er utrolig inspirerende å jobbe med teamet i ANTI. Det er skikkelig flinke folk som klarer å kombinere godt forståelse for merkevaren med kreative løsninger som inspirerer flere til å bli medlem.

Filmen er produsert av Tangrystan, med Lars Kristian Flemmen på regi. Kampanjen går nå live på TV, online video, sosiale medier. I tillegg er det flere aktiviteter på vei gjennom sommeren i anledning 100 årsjubileet.

Powered by Labrador CMS