Sluttet etter til sammen 30 år i Schibsted. Nå har de startet eget byrå
– Vi skal være et lite og effektivt byrå.
I januar takket Martine Beyer og Ane Magdalene Bang Imsgard for seg etter til sammen 30 år i mediekonsernet Schibsted.
Nå har de startet et nytt kommunikasjonsbyrå, kalt Puckdrop Communications.
– Vi har gått og grublet på dette en stund, og fant ut at vi bare lever en gang, sier Martine Beyer til KOM24.
Tar med seg mye
Beyer har hatt flere roller i Schibsted, og har blant annet vært kommunikasjonssjef. Senest hadde hun tittelen senior engagement project manager.
Imsgard har på sin side vært en del av konsernet helt siden 2005. Også hun har vært kommunikasjonssjef, og er det noe de har til felles er det at de har jobbet mye med internkommunikasjon.
– Det er utrolig mange flinke mennesker i Schibsted, og det er et selskap i konstant endring og utvikling. Vi har sittet sentralt, og hatt ansvaret for all live-kommunikasjon internt. Vi tar med oss veldig mye derfra, spesielt når det gjelder det å jobbe på tvers av forretningsområder og strategiarbeid, sier Imsgard.
De legger også vekt på de siste årene, der pandemien satte sitt preg på arbeidshverdagen til alle i Schibsted.
– Da fikk vi mye erfaring med endringskommunikasjon. Vi måtte tilegne oss ny kompetanse på digitale flater, og store samlinger internt foregikk digitalt, sier Beyer.
Puckdrop
Det nye byrået består foreløpig av Imsgard og Beyer selv. Også her skal de spesialisere seg på internkommunikasjon.
– Vi skal være et lite og effektivt byrå som skal hjelpe folk med å kommunisere effektivt, og vi skal primært satse på live-kommunikasjon. Da må vi evne å være forretningsnære og levere god og høy kvalitet til ulike samarbeidspartnere, sier Beyer.
Selv om det har vært tøffe tider for flere i kommunikasjonsbransjen, er de sikre på at de har grunnlaget som skal til for å lykkes.
– Kompetansen vår er ganske tidløs, og trengs i sykluser i mange ulike selskaper. Det går ikke ut på dato, legger Imsgard til.
Få grenser
For øyeblikket holder de til i kontorfellesskapet Mesh på Nationaltheatret i Oslo.
Puckdrop Communications er nå inne i en startfase med hektiske dager. De har store ambisjoner, men tar steg for steg.
– Vårt primærfokus er å levere og jobbe tett med kundene våre, og vi setter kvalitet foran kvantitet. Vi er ikke interessert i å skalere bredt ut med det første, men etter hvert får vi se hvordan tilfanget blir av forskjellige oppdrag, sier Imsgard.
Gjennom årene i Schibsted har de møtt mange interessante mennesker, både i Norge og i andre land. De utelukker ikke at de vil jobbe internasjonalt i fremtiden.
– Vi har veldig få begrensninger på hvem eller hva vi ønsker å jobbe med. Vi synes det er svært gøy å jobbe med kunder i andre land, så det kan godt skje, avslutter Beyer.