ANTI og OlssønBarbieri stakk av med gull i New York
To gull og tre hederlige omtaler i årets ADC Awards.
Som vi i KOM24 har skrevet om før hadde Norge en rekke vinnersjanser i årets ADC Awards, som på selveste nasjonaldagen ble delt ut for 102. gang i New York.
Norge hadde sikret seg 21 vinnersjanser og kunne reise hjem igjen med to gull.
ANTI Hamar stakk av med gull for deres jobb for Nesje i klassen Brand/Communication Design, Branding - Branding Systems / Identities - Integrated.
OlssønBarbieri sikret seg og gull for deres jobb for Stereoscope Coffee Roaster i klassen Packaging Design, Food/Beverage - Food - Series.
Med det var de de norske byråene som gjorde det beste i New York onsdag.
I tillegg ble det delt ut tre såkalte Merits på onsdag, som tilsvarer shortlist i andre tilsvarende konkurranser.
Bleed Design Studio sammen med Displaay Type Foundry, Heydays sammen med Goods og til sist Morgenbladet sikret seg hvert sitt Merit.
Det ble sendt inn hele 11 198 bidrag til konkurransen fra 59 land og regioner. Det ble totalt delt ut 106 gull, 120 sølv, 162 bronser and 390 såkalte Merits i år.