Seks norske priser i ADC 101st Annual Awards
Både Oslo og Bergen stakk av med priser.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Sju norske og svenske byrå stakk av med sju priser og to hederlige omtaler under ADC 101st Annual Awards, som er en del av The One Club for Creativity.
I vinter lanserte TV 2 sin nye profil som kostet kanalen 25–30 millioner kroner å gjennomføre.
Flere eksperter som KOM24 snakket med hyllet den nye logoen. Blant andre Simen Grankel, kreativ leder for Dinamo Design sa at det var bra og inspirerende å se store merkevarer ta tydelige og modige valg, og tørre å gjennomføre større endringer.
Og på onsdag ble Bold, sammen med tyske CATK, hedret med sølv i klassen Brand/Communication Design for indents for sin jobb for TV 2.
Oslo-byrået OlssønBarbieri fikk to bronser i klassen Packaging Design, en for hver an jobbene for Château Picoron og Pursue Hard Seltzer.
Heydays fikk og en bronse for deres jobb for Carrot i klassen Brand/Communication Design
Men det var ikke bare Oslo som stakk av med priser. Reklamekollektivet Bergen sikret seg to bronser for deres jobber for Kulturhuset i Bergen i klassene Brand/Communication Design og Typography.
Kreativt Forum meldte i april at det var 25 norske bidrag som gikk videre til finalen. Onsdag kveld kom altså fasiten, da seks norske bidrag sikret seg priser.
Det var til sammen 10 565 bidrag som ble sendt inn til konkurransen fra 54 land. Til slutt var det 765 bidrag som fikk heder og ære, onsdag kveld. The New York Times Magazine ble den største vinneren med hele ni gull.
Fredag er det klart for den store utdeling The One Show. Der var det i utgangspunktet seks norske bidrag med.