Det nye byrået Beagle skal være annonsørenes beste venn
– Vår ambisjon er å bli en viktig partner for de mellomstore annonsørene, sier daglig leder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Beagle Media eller bare Beagle er et nytt og uavhengig norsk fullservice mediebyrå med kontor i Oslo og Stavanger. Byrået har spesialister på tradisjonelle-, digitale-, sosiale- og performance medier.
– Det er utrolig moro at vi har fått med oss et så bra team av erfarne og sultne fagfolk, sier daglig leder Bjørn-Erik Hervik, til KOM24.
Han kom fra stillingen som Managing Director i BPN som er et av de to tidligere mediebyråene i Mediabrands.
En unik mulighet
Ledergruppen består ytterligere av CTO Raymond Atterås og kundedirektør Fredrik Sund, og byrået teller i dag sju årsverk.
– For en tid tilbake ble vi kontakten av eksterne investorer som ville ha oss med på oppstarten av Beagle. For oss var det en unik mulighet til å være med å forme et mediebyrå fra grunnen, rigget for å betjene dette kundesegmentet vi sikter mot på best mulig måte, sier Hervik.
Atterås har tidligere vært Country Manager i Adform, og kundedirektør Sund var tidligere senior Account Director i BPN og Initiative.
– Vi har gjennom flere år i bransjen sett at byrånettverkene fokuserer på de største, gjerne internasjonale kundene. Som en konsekvens sentraliserer nettverkene ressurser og kompetanse, gjerne i fjerne markeder. Vår erfaring er at de mellomstore norske annonsørene ønsker at kompetansen sitter lokalt og lett tilgjengelig. Det er her vi ser vår mulighet til å levere gode tjenester og vokse som byrå.
Et lekent navn
– Vår ambisjon er å bli en viktig partner for de mellomstore annonsørene. Klarer vi å levere kvalitet i henhold til planer, vil vi øke våre sju årsverk til ni årsverk i løpet av 2022. Så vil tiden vise hvor mange beagler vi blir!
Kommunikasjonsbyrået Fasett, ledet av Pål Hjort Berge har skapt det som beskrives som en klassisk og moderne profil for Beagle.
– Vi jobbet med et annet byrånavn under planleggingen, men Pål gjorde det klart at skulle vi jobbe med dem, måtte vi ha et skikkelig navn. Og dermed startet prosessen og arbeidet med en ny profil.
Målet var å skape et lett og vennlig navn som skal skape nysgjerrighet hos mottakerne. I tillegg til et lett navn, måtte det også være lekent og positivt.
– Beagle ble et fonetisk flott navn. Vi synes det låter bra. Men samtidig er det noen med Beagelen, hunden som menneskets beste venn, og jegeren som finner byttet. Overført skal Beagle være annonsørens beste venn som finner de beste medieløsningene.