Marte Saugestad Ruus

Marte blir Adlibris første norske markedssjef

Adlibris vil styrke sin posisjon i Norge og henter Marte Saugestad Ruus som ny Markedssjef.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det melder selskapet i en pressemelding.

Ruus vil ha det overordnede ansvaret for å bygge Adlibris merkevare, kjennskap og salgsdrivende aktiveringer i Norge.

Adlibris er Nordens største nettbokhandel.

I tillegg til dette blir hun pressekontakt for Norge.

– Jeg har trivdes godt i byrålivet og trodde ikke jeg skulle slutte, men da Adlibris tok kontakt kunne jeg ikke si nei til en kaffeprat, sier hun i pressemeldingen.

Ruus kommer fra stillingen som Brand Manager i vekstbyrået Simpleness.

Før dette jobbet hun som innholdsrådgiver i reklamebyrået Hausmann og som PR-ansvarlig for adidas.

– De siste årene har jeg jobbet mye med hvordan vekstbedrifter kan øke merkevarekjennskap på en mer lønnsom måte og teste ut kreativ kommunikasjon i alle mulige kanaler. Nå ser jeg veldig fram til en høst med bøker og gleder meg til å hjelpe forlagene nå ut til enda flere lesere.

Tidligere har Adlibris styrt alle markedsaktiviteter direkte fra Sverige. Nordic PR & Brand Manager Karin Lindebo er fornøyd med å ha en person på plass i Oslo:

– Ruus brede erfaring innen merkevarebygging og salgsdrivende aktiveringer i e-handel og vekstbedrifter tilfører oss den ekstra kompetansen vi trenger for vår reise i det norske markedet.

Powered by Labrador CMS