Marte blir Adlibris første norske markedssjef
Adlibris vil styrke sin posisjon i Norge og henter Marte Saugestad Ruus som ny Markedssjef.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Ruus vil ha det overordnede ansvaret for å bygge Adlibris merkevare, kjennskap og salgsdrivende aktiveringer i Norge.
Adlibris er Nordens største nettbokhandel.
I tillegg til dette blir hun pressekontakt for Norge.
– Jeg har trivdes godt i byrålivet og trodde ikke jeg skulle slutte, men da Adlibris tok kontakt kunne jeg ikke si nei til en kaffeprat, sier hun i pressemeldingen.
Ruus kommer fra stillingen som Brand Manager i vekstbyrået Simpleness.
Før dette jobbet hun som innholdsrådgiver i reklamebyrået Hausmann og som PR-ansvarlig for adidas.
– De siste årene har jeg jobbet mye med hvordan vekstbedrifter kan øke merkevarekjennskap på en mer lønnsom måte og teste ut kreativ kommunikasjon i alle mulige kanaler. Nå ser jeg veldig fram til en høst med bøker og gleder meg til å hjelpe forlagene nå ut til enda flere lesere.
Tidligere har Adlibris styrt alle markedsaktiviteter direkte fra Sverige. Nordic PR & Brand Manager Karin Lindebo er fornøyd med å ha en person på plass i Oslo:
– Ruus brede erfaring innen merkevarebygging og salgsdrivende aktiveringer i e-handel og vekstbedrifter tilfører oss den ekstra kompetansen vi trenger for vår reise i det norske markedet.