Anorak og NoA vant forsvarskontrakt verdt minst 40 millioner kroner
– Vi er naturligvis enormt stolte over at Forsvaret har valgt oss som samarbeidspartner.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Gleden stod i taket i Wergelandsveien 15 da beskjeden kom og vi er naturligvis enormt stolte over at Forsvaret har valgt oss som samarbeidspartner de nærmeste årene, sier kundedirektør Janne Espevalen i en pressemelding.
De vant en kjempekontrakt med Forsvaret om å levere kommunikasjonstjenester, herunder reklame-, innhold- og digitale tjenester.
Innen reklame- og innholdstjenester er det særlig utvikling av reklame knyttet til blant annet Forsvarets omdømme, rekruttering til tjeneste og utdanning, employer branding og kjerneverdier, som Anorak og NoA skal gjøre.
Det står i anbudspapirene at kontrakten har en verdi på inntil 55 millioner kroner over fire år, men Forsvaret anslår selv at estimert antatt forbruk er på 40 millioner kroner over fire år inkludert opsjoner.
– Samfunnsoppdraget og rollen til Forsvaret har kanskje aldri vært viktigere og vi går til oppgavene med både glede og ærefrykt, fortsetter Espevalen.
Den tradisjonelle pitchen ble byttet ut med en workshop. Ressurser fra byrå og Forsvaret kommunikasjon jobbet sammen for å utvikle en kreativ brief rettet mot en av de viktigste målgruppene til Forsvaret, 17- åringen.
Kvaliteten på pitchen, inkludert oppdragsforståelse talte 60 prosent og pris de resterende 40 prosentene.
Gjennom anbudsprosessen har Anorak overbevist Forsvaret om at de forstår både målgruppen, verdier og tankegang.
– Denne dype forståelsen er kjempeviktig, sier Gry Bohne Hauge, markedssjef i Forsvaret kommunikasjon i pressemeldingen.
Særlig berømmer hun byråets evne til å demonstrere sin strategiske innsikt og målgruppeinnsikt.
– I workshopen fikk vi oppleve en prosesstankegang og metodikk som gjør oss sikre på at Anorak og NoA blir en god samarbeidspartner for oss i årene framover, fortsetter Bohne Hauge.
– Rekruttering til utdanning, jobb og tjeneste blir kjempeviktig for Forsvaret de neste årene. Vi er veldig glade for å ha fått på plass en helhetlig avtale som dekker behovene våre både innen digital utvikling samt rekrutterings- og holdningsskapende kampanjer. Avtalen legger opp til at vi kan løse oppdrag i samarbeid med byrået, men vi vil også fortsatt utvikle mye kommunikasjon selv, sier Bohne Hauge.