Adnuntius lanserer egen streamingtjeneste
Skal levere videoannonser raskere til publisistenes nettsider.
Det norske teknologiselskapet Adnuntius lanserer en streamingtjeneste som ifølge dem selv skal revolusjonere måten videoannonser leveres på.
Tjenesten skal hete AdStream.
Den er utviklet for å levere videoannonser raskere og billigere til publisistenes nettsider, samtidig som den kutter kostnader og gjør markedet mer transparent og bærekraftig, står det i en pressemelding.
Selskapet opererer allerede innenfor plattformteknologi for digitale annonser, og lanserte tidligere konseptet C-ALT. Nå har selskapet altså introdusert streaming som del av tilbudet.
–Streaming er en populær tjeneste, men en enorm kostnadsdriver som ofte spiser opp store deler av annonsebudsjettene. Vi har utviklet en løsning som reduserer disse kostnadene uten at det går på bekostning av kvaliteten, sier produktdirektør Henrik Hernes.
– Vår nye tjeneste gir publisister og annonsører bedre kontroll over sine budsjetter, samtidig som den bidrar til å skape en mer effektiv, transparent og miljøvennlig plattform, legger Hernes til.
Administrerende direktør Stian Remåd understreker hvordan streamingtjenesten er en del av Adnuntius’ større strategi.
– Dette er ikke bare en isolert tjeneste, men en del av en større satsing som inkluderer avanserte løsninger som kunstig intelligens-basert målretting og high impact-annonseformater. Målet er å gi kundene verktøy som forbedrer effektiviteten og lønnsomheten i et stadig mer krevende marked, sier Remåd.
Den nye tjenesten er allerede lansert.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no