
Ny AI-løsning skal gi bedre annonsemålretting
Adnuntius introduserer en ny løsning for annonsemålretting som tar i bruk kunstig intelligens.
Adnuntius lanserer en løsning som bruker kunstig intelligens for å oppnå smartere annonsemålretting. De tar blant annet i bruk avanserte språkmodeller.
– Dette gir annonsekjøpere et kraftig verktøy for å målrette annonser med høy presisjon, samtidig som publisistene får mulighet til å utnytte verdien av sitt innhold, sier administrerende direktør i Adnuntius, Stian Remåd i en pressemelding.
Ifølge produktdirektør Henrik Hernes benytter løsningen store språkmodeller for bedre forståelse av både annonseinnhold og nettsidenes kontekst.
– Litt forenklet, se for deg at en bilforhandlerkjede vil promotere elbiler. Det er relativt enkelt å matche elbilannonser mot artikler med spesifikke nøkkelord eller som publisister merker som bilartikler. Vår løsning bruker en dypere tekstforståelse for å ta smartere valg og kan for eksempel bedømme nyhetssaker om økte bensinpriser som relevante, selv om annonsøren aldri nevner bensinpriser, sier Hernes.
Løsningen fungerer i kombinasjon med plattformens øvrige funksjoner, som frekvensstyring, geotargeting og publisistdata. Denne kombinasjonen sikrer at målrettingen ikke bare er mer presis, men også tidseffektiv og kostnadseffektiv sammenlignet med konkurrentene.
– Vi skal fremdeles være en mer effektiv plattform grunnet direkte kobling mellom kjøper og publisist, og dette gjelder også for denne løsningen, sier Remåd.
Adnuntius leverer annonseteknologiløsninger som skal hjelpe annonsører og publisister med å maksimere verdien av deres annonseplass og data.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no