Birger Magnus investerer i norsk adtech
Tidligere konserndirektør i Schibsted, Birger Magnus, satser på det norske adtech-selskapet Adnuntius.
– Vi er svært glade for å få med oss Birger Magnus som investor. Hans enorme erfaring og kompetanse er en bekreftelse på at vi gjør noe som er viktig for bransjen, sier administrerende direktør Stian Remåd i en pressemelding.
Adnuntius har betjent store annonsører innenfor en rekke kategorier. Blant publisistene finner vi Schibsted, Amedia, Polaris, Aller, TV2, DN og Finansavisen.
Selskapet hevder at de radikalt øker effekten til mediekjøperne sammenlignet med markedslederne, samtidig som omsetningen til norske medier øker.
Birger Magnus var konserndirektør i Schibsted i 1996 til 2009, og styreleder i blant annet Aftonbladet, Svenska Databladet, Aftenposten og VG.
– Adnuntius har bevist at det er mulig å utfordre i et tøft marked der store internasjonale aktører har hatt kontroll lenge, sier Magnus.
– Bransjen trenger effektivitet og transparens, og når konseptet hjelper til med å styrke redaktørstyrte medier, så er dette en mulighet som naturligvis ligger tett til hjertet.
Nå skal selskapet også operere utenfor landegrensene.
– Vi er allerede i gang med de store publisistene i både Sverige og Danmark, og har store mediekjøpere i begge markeder som har satt i gang. Vi er også på vei inn i Finland om kort tid, sier Remåd.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no