Estrid unnskylder kontroversen
Et innlegg på sosiale medier fikk Gillettes advokater til å kontakte Estrid. Nå beklager det svenske barberhøvelselskapet utbruddet.
I starten av november publiserte det svenske selskapet Estrid et innlegg på Instagram, der de påsto at deres betydelige konkurrent, Gillette, angivelig hadde anskaffet et Estrid-domene.
Nettadressen estrid.nl ledet nemlig brukere til Gillette Venus.
Fra brev til beklagelse
I innlegget uttrykte Estrid først litt irritasjon, men etter en grundigere refleksjon uttrykte de seg som «fornøyde og svært smigret».
– Dere eier 73 prosent av hårfjerningsmarkedet, så det er ingen grunn til å være bekymret for lille Estrid. Så hvorfor kjøpe domenet vårt? Ærlig talt, det gjorde dagen vår, fortsatte innlegget.
I tillegg til uttalelsen delte Estrid en rekke humoristiske memes om hendelsen.
Da KOM24 tok kontakt med Estrid, avslo de å kommentere saken:
– Vi har mottatt et brev fra Gillette, og som et lite startup indiemerke med begrensede ressurser, er det best for oss å gå videre fra problemet. Lenge leve Estrid, skrev de i en e-post.
Tilbakekaller påstanden
Det virker som om Gillette satt pris på den svenske oppkomlingens reaksjon.
Onsdag delte Estrid nok en Instagram-oppdatering, med kommentarfeltet avslått.
Der skrev de at de hadde blitt kontaktet av eierselskapet Procter & Gamble's advokater, og at de nå ønsker å tilbakekalle sin tidligere påstand om at det var Gillette som kjøpte og styrte domenenavnet til Gillette sin side.
«Som et lite indiemerke har vi ikke noe ønske om å gå i konflikt med dem. Vi beklager på det sterkeste til den fantastiske ledelsen der borte.»