Reklamekollektivet til topps i «Tett På»
Vinnerkampanjen ble laget for annonsøren NextGenTel, og rettet seg mot politikere på tur til Arendal.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Kjempegøy! Dette er en kampanje som fortjener kudos til alle på teamet. Her har både kunde og annonsør vært med på å tenke nytt og utfordre tradisjonelle kampanjer i mål om å endre dagsorden og et lovverk som er overmodent for endring, sier Thomas Birkeland, Partner og Creative Director i Reklamekollektivet, i en pressemelding.
Vinnerkampanjen i reklamekonkurransen «Tett På», kom fra Reklamekollektivet og annonsøren NextGenTel. Kampanjen ble kjørt i perioden fra 17. til 19. august, og fokuserte på at forbrukerne skal kunne kreve mangfold og konkurranse i markedet for TV og internett. Målgruppen deres var politikere på tur til Arendal.
– Uredd kreativitet er en mangelvare i bransjen, så dette synes vi er skikkelig stas. En kampanje vi er utrolig glad for å stå bak, men som vi også virkelig brenner for. Vi trenger bare én politiker for å endre Norge til det bedre for halve befolkningen.
Annonsene ble kjørt i kombinasjon med geotargeting rettet mot Arendal og Agderposten, i forbindelse med Arendalsuka.
– Målrettet kampanje med et klart politisk budskap – og et budskap som ikke minst var rettet mot politikere som var på plass under Arendalsuka. Dette er lokal kommunikasjon av beste sort. Kreativt og svært godt gjennomført, sier Anette Færevik Gulbrandsen, leder for kompetanse, marked og kommunikasjon hos Amedia Salg og Marked AS.
«Tett På» kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.
Dermed er to vinnere kåret i årets «Tett På». Årets første kåring ble vunnet av Geelmuyden Kiese med en kampanje for Bertel O. Steen/Opel Norge.