Camilla Forberg tiltrer som leder i Bloom.

Hun blir sjef for den nye satsingen: – Vi legger huet på blokka

Camilla Forberg inntar lederposisjonen i Bloom, og erkjenner at det nye prosjektet er litt skummelt.

Publisert

Fredag ble det kjent at Byråene Hyper, Elg, Clay, Nova Vista, Varejo og Pop Film slås sammen til ett nytt byrå, kalt Bloom.

Camilla Forberg skal lede det nye selskapet. Hun har tidligere jobbet i blant annet SAS, DNB og Telia.

Forbergs erfaring fra kundesiden var noe som ble sterkt vektlagt i ansettelsesprosessen, ifølge Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly.

– Camilla har jobbet flere steder, og har gode forutsetninger for å ha veldig kvalifisert meninger om hva vi bør gjøre for kundene. Hun har selv vært kunde i flere byråer, og vet hva hun har savnet, sier Skogly til KOM24.

25 år på kundesiden

Forberg kommer fra rollen som director of brand marketing i Telia. 

Hun forteller at hun ønsket seg jobben fordi det hørtes ut som et spennende prosjekt, og fordi hun var nysgjerrig på den «andre siden av bordet».

– Jeg har jobbet på kundesiden i 25 år. Jeg har jobbet for store merkevarer, og synes dette var en veldig interessant stilling. Det å lede en helt ny satsing i Aller-konsernet, er også veldig spennende, sier Forberg.

Forberg mener det er et tydelig behov for et byrå som tilbyr en mer helhetlig sammensetning av tjenester.

– Jeg vet hva jeg har savnet i de rollene jeg har hatt før, og jeg tror det finnes muligheter for å både effektivisere markedsarbeidet for kundene, og levere flere tjenester samtidig.

Hun trekker fram flere ulike erfaringer som vil komme til nytte i den nye stillingen.

– Det å jobbe med posisjonering og merkevarestrategi, er noe jeg kan godt. I tillegg har jeg jobbet mye med internkommunikasjon. Det å etablere en intern kultur som fungerer, er noe som mangler hos flere i dag.

Litt skummelt

Og forankring og kulturarbeid internt er noe hun vil få bruk for fra første stund i Bloom.

Forberg forteller at hun har et svært godt førsteinntrykk av sine nye kolleger, og at jobben hennes i stor grad handler om å få folk til å dra i samme retning.

– Dette er en stor forandring for alle som jobber i Ahead. Og det krever en ny arbeidsform som ingen er vant til fra før. Men det er allerede en sterk ledergruppe på plass, og jeg opplever at vi er klare for å få det til, sier Forberg.

Hun erkjenner at det er litt skummelt å starte et byrå innenfor det Skogly kaller en helt ny kategori.

– Vi legger huet på blokka. Vi tror dette er en god modell, men det kommer til å ta tid. Vi må ikke minst bevise for kundene at vi kan levere resultater. Også har jeg veldig stor respekt for mine konkurrenter i bransjen. Det er veldig mange som gjør mye riktig om dagen. Men vi må sette det vi har tenkt ut i livet, og etterleve det.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS