Hun blir sjef for den nye satsingen: – Vi legger huet på blokka
Camilla Forberg inntar lederposisjonen i Bloom, og erkjenner at det nye prosjektet er litt skummelt.
Camilla Forberg skal lede det nye selskapet. Hun har tidligere jobbet i blant annet SAS, DNB og Telia.
Forbergs erfaring fra kundesiden var noe som ble sterkt vektlagt i ansettelsesprosessen, ifølge Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly.
– Camilla har jobbet flere steder, og har gode forutsetninger for å ha veldig kvalifisert meninger om hva vi bør gjøre for kundene. Hun har selv vært kunde i flere byråer, og vet hva hun har savnet, sier Skogly til KOM24.
25 år på kundesiden
Forberg kommer fra rollen som director of brand marketing i Telia.
Hun forteller at hun ønsket seg jobben fordi det hørtes ut som et spennende prosjekt, og fordi hun var nysgjerrig på den «andre siden av bordet».
– Jeg har jobbet på kundesiden i 25 år. Jeg har jobbet for store merkevarer, og synes dette var en veldig interessant stilling. Det å lede en helt ny satsing i Aller-konsernet, er også veldig spennende, sier Forberg.
Forberg mener det er et tydelig behov for et byrå som tilbyr en mer helhetlig sammensetning av tjenester.
– Jeg vet hva jeg har savnet i de rollene jeg har hatt før, og jeg tror det finnes muligheter for å både effektivisere markedsarbeidet for kundene, og levere flere tjenester samtidig.
Hun trekker fram flere ulike erfaringer som vil komme til nytte i den nye stillingen.
– Det å jobbe med posisjonering og merkevarestrategi, er noe jeg kan godt. I tillegg har jeg jobbet mye med internkommunikasjon. Det å etablere en intern kultur som fungerer, er noe som mangler hos flere i dag.
Litt skummelt
Og forankring og kulturarbeid internt er noe hun vil få bruk for fra første stund i Bloom.
Forberg forteller at hun har et svært godt førsteinntrykk av sine nye kolleger, og at jobben hennes i stor grad handler om å få folk til å dra i samme retning.
– Dette er en stor forandring for alle som jobber i Ahead. Og det krever en ny arbeidsform som ingen er vant til fra før. Men det er allerede en sterk ledergruppe på plass, og jeg opplever at vi er klare for å få det til, sier Forberg.
Hun erkjenner at det er litt skummelt å starte et byrå innenfor det Skogly kaller en helt ny kategori.
– Vi legger huet på blokka. Vi tror dette er en god modell, men det kommer til å ta tid. Vi må ikke minst bevise for kundene at vi kan levere resultater. Også har jeg veldig stor respekt for mine konkurrenter i bransjen. Det er veldig mange som gjør mye riktig om dagen. Men vi må sette det vi har tenkt ut i livet, og etterleve det.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no