DNBs Pride-kampanje «Kom som du er» nominert til internasjonale priser
Forrige uke ble det klart at DNB sin kampanje «Kom som du er» i forbindelse med Oslo Pride er nominert i både Heavent og Sabre.
Dette er to svært anerkjente kommunikasjonskonkurranser i henholdsvis Cannes og London.
DNB er nominert i kategorien «Experiential – Sponsorship» i Sabre, og «Brand Experience and multichannel» i Heavent. I tillegg venter de på svar om de er vinneren i Sabres egen LGBTQ+-kategori.
Våren 2023 var det duket for første Oslo Pride-parade på lenge. Tidligere parader ble avlyst grunnet pandemi og terror, og det var stor spenning i byen før årets feiring.
Med kampanjen «Kom som du er», ble hele Oslo by invitert til å feire kjærligheten sammen med DNB i Oslo Pride, akkurat som den man er. Resultatet var tusenvis av deltakere som besøkte DNBs stand i Pride Park, samt hundrevis av påmeldte på DNB sin egen Pride-frokost, som også gikk med DNBs flåte i paraden.
– Det at så mange ønsket å gå sammen med oss i Pride-paraden under budskapet «Kom som du er», er en kjærlighetserklæring på alle måter. Vi er svært engasjert i arbeidet vi har gjort og fortsatt gjør med mangfold, sier markedsdirektør Aina Lemoen Lunde i DNB, i en pressemelding.
Kampanjen ble utformet av JCP, som nå er nominert sammen med DNB for arbeidet de har gjort i forbindelse med dette hovedpartnerskapet med Oslo Pride.
– Vi er ekstremt stolte over denne kampanjen sammen med DNB. Med «Kom som du er» oppfordret DNB Oslos befolkning til å gå i Pride-paraden og feire kjærligheten. Det ble en feiring vi kommer til å huske for alltid, sier Maria Therese Oljemark, Account Director og rådgiver i JCP.
Resultatet av Heavent er klart 28.mars, og Sabre blir klart 17.april.