Morgenstern og Aksel Hennie med ny kampanje for SpareBank 1
Dro ut på norgesturné for å snakke med barn om små og mellomstore bedrifter.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Høsten 2020 lanserte SpareBank 1 «Bedriftsløftet», en kampanje som har bidratt til å knytte tettere bånd mellom SpareBank 1 og norske små og mellomstore bedrifter.
Den reisen fortsetter med løftet om å hjelpe flere bedrifter å lykkes i hele Norge.
– Vi skal bidra til bærekraftige lokalsamfunn, sier Reidun Lunndal i SpareBank 1, i en melding fredag.
Nå er de ute med runde to i kampanjen, og denne gangen har banken stilt norske barn noen enkle spørsmål for å sette søkelys på viktigheten av disse bedriftene.
Kreatørene bak prosjektetmelder om en hektisk, men givende innspilling.
– Sammen med representanter fra SpareBank 1 og regissør Aksel Hennie fra Einar Film, dro vi ut på en liten norgesturné og snakket med norske barn. Barns tanker om fremtiden er kanskje ikke det som først slår en når man hører ordet små og mellomstore bedrifter, men vi synes vi fant en ganske fin og relevant kobling, sier kreatørene bak kampanjen, Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke.
Kampanjen vil bli vist på TV, utendørs, radio, web-TV, sosiale medier og bannere.
– I Norge bor vi spredt utover hele landet, på små steder som folk i alle aldre kaller hjemplassen sin. Skal vi fortsette med det, så må sørge for at det er arbeidsplasser der. Da trenger vi de små og mellomstore bedriftene mer enn noe annet.