Power får flengende kritikk for deres markedsføringsstunt.
Power får flengende kritikk for deres markedsføringsstunt.

Flengende kritikk mot Power etter markedsføringsstunt

Sendte ut reklame for sporingsbrikke så du kan holde kontroll på kjæresten din.

Publisert Sist oppdatert

– Det passer seg ikke litt engang. Det har vært den verste vinteren og våren på årevis med drap i nære relasjoner. Det er ufølsomt, sier Veronica Bratseth i organisasjonen Aldri Alene, som jobber for voldsutsatte kvinner og deres pårørende, til TV 2.

Hun reagerer sterkt på en annonsekampanje fra Power, som ble sendt ut på onsdag.

Der blir et sporingsprodukt markedsført med teksten: «Hold styr på nøkler, kosebamser, kjæledyr eller kjæreste(r) 😝»

Bratseth mener at man med denne annonsen gir voldsmenn, som allerede kontrollerer sine offer, på sosiale medier eller sporet på biler.

I Power innrømmer de at de har tabbet seg ut.

– Vi ser at vi med fordel kunne ha formulert oss annerledes og gjort en bedre vurdering av timingen, skriver  PR- og kommunikasjonssjef i Power, Silje Ensrud, til TV 2.

Hun skriver videre at tanken deres ikke var å gi nye ideer til voldsmenn.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS