Christine Estelle Innstrand viser frem en av de ekstra verdifulle Gullpinnene som er å finne i tilfeldige isdisker rundt omkring i Norge fremover.

Ellevilt markedsføringsstunt: Diplom-Is med ekte gull i frysedisken

Skal få flere nordmenn til å spise gullpinne ved å putte ispinner med ekte gull i tilfeldige frysebokser landet rundt. 

Publisert Sist oppdatert

Etter å ha vært i isdisken i over 50 år, inviterer nå Diplom-Is til skattejakt i en rykende fersk kampanje.

Ispinne støpt i 18 karat gull

– Dette er en ikonisk iskrem med en trofast tilhengerskare, men som overraskende mange ikke vet om eller har smakt. Gullpinne er med andre ord en skjult skatt i frysedisken, sier Christine Estelle Innstrand, senior merkevaresjef i Diplom-Is, i en pressemelding og legger til: 

– Det har vi latt oss inspirere av, så for å feire den folkekjære favoritten har vi nå byttet ut den vanlige trepinnen med pinner som bokstavelig talt er gull verdt.

I tilfeldige isdisker rundt omkring i Norge vil det fremover være gjemt fem Gullpinner med ispinne støpt i 18 karat gull. Iskremen er 3D-printet slik at den veier det samme som en Gullpinne og gir en lignende følelse som den ekte isen når du klemmer på emballasjen. 

Ispinnene er støpt i 18 karat ekte gull.

Med gullpriser som fyker til himmels for øyeblikket er pinnene plutselig mer verdt enn noen gang for de heldige vinnerne.

Et nytt og mer mystisk univers 

Bak kampanjen «Finn den forsvunne Gullpinne» står Nord DDB som har utarbeidetn ideen og konseptet, mediebyrået Publicis Starcom og Trigger på PR. Saurus har produsert reklamefilmen.

– For å vekke eventyrlysten hos det norske folk utformet vi et forhistorisk univers rundt Gullpinne. En skjult skatt som fram til nå har vært bevoktet av Diplom-Is-jenta, innerst i et skattekammer, sier det kreative teamet Henriette Fürst Johansen og Jens Østrem i NORD DDB.

Målet er å skape engasjement rundt en av de lengstlevende klassikerne på markedet, noe som er en ny vending for Diplom-Is på dette tidspunktet av året:

– I år legger vi ekstra trykk på en av våre tidløse klassikere. Det kan nok virke litt overraskende at vi velger å fokusere på en klassiker i stedet for en nyhet i en så stor kampanje, men det handler om å skape vekst innenfor vår allerede eksisterende kjerneportefølje. Selv om mange av nyhetene våre finner sin plass, er det likevel kjernen som består år etter år, forteller Innstrand.

Gullpinne er en av de lengstlevende iskremen på markedet, og overrasker fortsatt med sin enorme popularitet den dag i dag.

– Vi har troen på at Gullpinne vil fortsette å skape vekst i mange år framover. Vi har jo jevnlige utskiftninger i isdisken, men Gullpinne har bevart sin posisjon som en bestselger i flere tiår, sier Innstrand.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS