Fra venstre: Aleksander Hetland (Smeh), Marianne Høy Erikstad (Hennig-Olsen), Erling Braut Haaland, Maja Marum (Hennig-Olsen), Anders Hennig-Olsen og Torstein Skogedal (Smeh).

Erling Braut Haaland fronter ny kampanje 

Smeh er ute med sin aller første kampanje for Hennig-Olsen. Nå spekuleres det i om nordmenn forstår hvor stort det er.

Publisert

– Vi synes det er veldig moro å gå i fotsporene til kulturhelter som Myggen-Isen, Flonaldo og Solskjær-isen. For en helt vanlig kar fra Bryne er det stas at en familiedrevet bedrift fra Sørlandet løfter Erling inn i iskremens Hall og Fame med en kampanje som også har beina godt planta på jorda, sier Alfie Haaland i en pressemelding og legger til:

– Vi håper resten av Norge synes Haaland-isen er like god som han selv gjør.

I januar ble det kjent at Smeh lanserer sin første kampanje for Hennig-Olsen, med den populære fotballstjernen Erling Braut Haaland som en del av samarbeidet. Nyheten ble lekket på TikTok, og ifølge byråleder Aleksander Hetland, gikk ting litt for fort

Nå er reklamebyrået klare med kampanjen for iskremprodusenten, som feirer 100 år i 2024. 

I kampanjefilmen spilles det på «verdens beste» og det spekuleres i om nordmenn forstår hvor stort det er. Filmen ble først lansert på Erling Braut Haaland sin Instagram-kanal til 38 millioner følgere denne uken. 

– Å spille på «verdens beste…?» med litt glimt i øyet passer merkevaren godt og gjør samtidig at produktet og avsender hele tiden står i sentrum. Vi ønsket jo å få Haaland inn i et jordnært univers der han gir ekstra oppmerksomhet til både Hennig-Olsen og slagordet vårt «kremen av iskrem». Målet er at kampanjen skal motivere til prøving av iskremnyheten og kick-starte salget i forkant av sommersesongen, sier markedsdirektør Marianne Høy Erikstad og merkevaresjef Anders Hennig-Olsen. 

– Når det er snakk om kanskje verdens beste fotballspiller og kremen av iskrem føltes det helt naturlig med kampanje som spekulerer i om nordmenn forstår hvor stort det er, forteller kreativt team i Smeh, Thomas Eltvik og Torstein Skogedal. 

Det er det nye produksjonsbyrået Cakao som har produsert kampanjen med Sigve Aspelund på regi og Caroline Werring som produsent. OMD har vært mediebyrå. 

Powered by Labrador CMS